Всеки от нас се радва, когато влезе в Google Play или друг магазин за мобилни приложения и се окаже, че играта, която е потърсил е безплатна за теглене. От какво обаче печелят създателите на подобни игри? Има три варианта, които могат да се използват и съвместно: различни видове реклами, микротранзакции и осигуряване на стабилен контингент от играчи.

 

Рекламите в безплатните игри могат да бъдат най-разнообразни като видове. Популярната игра Flappy Bird, например, използва модел, при който всяко наше поглеждане на реклама носи пари за създателя й. При други игри само гледането не е достатъчно, трябва да кликнем върху рекламата, за да донесе тя пари на разработчика. При трети безплатни игри, пък, на играча се предлага да се отърве от досадните реклами като плати определена сума.

 

Вторият популярен метод за печалба от безплатни игри са микротранзакциите – плащането за виртуални обекти, чието притежание ни помага да бъдем по-добри в играта и да напредваме по-бързо. Обикновено тези виртуални обекти се продават на символични цени, но сега си представете колко големи приходи се генерират по такъв начин за разработчика ако един милион потребителя решат да се възползват от тях.

 

И накрая, безплатните игри по правило се теглят много повече поради простия факт, че не струват нищо. По този начин създателите на такива игри гарантират, че тези геймъри, които всъщност си плащат ще имат на разположение солиден контингент от други хора, срещу които да могат да играят.


Вижте Топ 5 безплатни игри за iPhone