По традиция и тази година Brandirectory обявиха своята годишна класация на 500-те най-скъпи марки в света. Ценността на компаниите се измерва чрез изчисляване на бъдещите приходи на марката и определяне стойността на компанията, която трябва да се плати, за да се лицензира марката.

 

По отношение на отделните страни, 185 от компаниите попадащи тази година в класацията са в САЩ, в това число 9 от тях са в топ 10. Япония се нарежда на второ място. Нейните най-ценни компании са Toyota, Mitsubishi и Honda, които заедно са повишили стойността си с 30%. Следват Германия, Франция и Великобритания, докато втората по големина икономика в света, Китай се нарежда едва на 6-та позиция.


Някои от компаниите бележат сериозно издигане в класацията спрямо миналата година. Сред тях са Verizon (от номер 10 до 5), Nike (от 60 на 35) и Allianz (от 75 на 38), а тези, които са слезли надолу в класацията с най-много позиции са Shell (от 12 на 18), Home Depot (от 18 на 25), и Marlboro (от 57 на 81).


Ако ви е интересно да разберете кои марки попадат в топ 15 на класацията, вижте информацията на Business Insider.

 

1. Apple – стойност $ 104, 680 млрд.
 
2. Samsung Group – стойност $ 78, 752 млрд..
 
3. Google – стойност  $ 68, 620 млрд.
 
4. Microsoft – стойност  $ 62,783 млрд.
 
5. Verizon – стойност  $ 53, 466 млрд.
 
6. GE – стойност  $ 52, 533 млрд.
 
7. AT&T – стойност  $ 45, 410 млрд.
 
8. Amazon.com – стойност  $ 45, 147 млрд.
 
9. Walmart – стойност  $ 44, 779 млрд.
 
10. IBM – стойност  $ 41, 513 млрд.
 
11. Toyota – стойност  $ 34, 903 млрд.
 
12. Coca-Cola – стойност  $ 33, 722 млрд.
 
13. China Mobile – стойност  $ 31, 845 млрд.
 
14. T Mobile – стойност  $ 30, 607 млрд.
 
15. Wells Fargo – стойност  $ 30, 242 млрд.