Viber е популярно мобилно приложение, което позволява да извършваме безплатни обаждания и текстови съобщения до потребители по цял свят. Само за няколко години заглавието придоби изключителна популярност и днес се използва от над 300 млн. души в 193 държави. Oт TechCrunch сега ни информират, че една от най-големите японски интернет компании Rakuten официално се е съгласила да придобие Viber.

 

Финансовите параметри на сделката достигат до $900 млн. и благодарение на нея този бранд се надява да разшири присъствието си в международен мащаб. Rakuten вече придобиха голям дял в компанията Pinterest и също така купиха производителя на електронни чeтци Kobo. Придобиването на Viber е най-голямата и инвестиция досега, която ще има важно значение за бъдещите и бизнес планове.

 

Шефът на Rakuten изрази задоволството си от тази сделка, тъй като според него популярното приложение перфектно съвпада със стратегията на компанията. В момента услугите и се използват от над 225 млн. души, като голяма част от тях се очаква да започнат да използват Viber след придобиването. На този етап все още няма данни дали японската компания предвижда някакви съществени промени във визията и функционалността на популярната услуга.