Facebook е мащабна онлайн платформа, която ежедневно свързва стотици милиони потребители, генерирайки впечатляващ трафик в интернет. Нов доклад на анализатори от Bitly ни разкрива интересни детайли за влиянието на най-популярната социална мрежа сред потребителите. Данните публикувани в него ни разкриват, че компанията най-накрая е намерила ефективно решение на проблема с т.нар. „тъмни“ социални линкове.

 

От своя страна това е термин, който е свързан с онзи трафик от връзки, които не съдържат релевантни данни и маркетинговите компании не знаят откъде идват, коментира VentureBeat. Досега именно това бе най-големият проблем в рекламната стратегия на Facebook и тя е отбелязала сериозен прогрес в отстраняването му и респективно идентификацията на линковете. Социалната мрежа в момента съкратява около 600 млн. линка в профилите ни месечно, които генерират над 8 млрд. клика между потребителите.

 

Новият инструмент, който Facebook използва позволява да се намали броя на ‚тъмните“ социални линкове от 77% до 25% в Android OS приложението и от 12% до 0.2% при платформата iOS. Цифрите в доклада на  Bitly означават, че компанията вече може да трансформира този трафик в полезна информация, която да бъде използвана от партньорите ѝ за генериране на приходи от реклама.

 

Компанията продължава да има огромно влияние върху своите потребители, като все повече хора използват мобилните си джаджи за достъп до профилите си, като през последното тримесечие техния брой се е увеличил с цели 30.2%. Facebook също така е успяла да намали „тъмните“ линкове в десктоп клиента си с 19.8% и така демонстрира ефективност, която дори компанията сама не е очаквала за толкова кратък период. По всичко личи, че социалната мрежа ще продължи да бъде все по-влиятелен фактор в интернет и все по-атрактивна платформа за рекламните компании.