2011 беше поредната успешна година за социалната мрежа. Особено за Facebook. Някъде през последните дванайсет месеца, регистрираните потребители в сайта достигнаха 800 милиона. Почти един милиард. Наистина стряскащо голям брой хора, когато го сравним с броя на световното население, например.

 

Освен че Facebook продължи да върви нагоре, обаче, се случиха и други интересни неща. През лятото стартира Google+ - социална мрежа, която тепърва ще се радва на все повече и повече потребители. Самите Google смятат, че до края на 2012 година потребителите на мрежата ще станат поне 400 милиона. Възможно ли е това и какво друго ще се случи в света на социалните мрежи? Нека видим какво мислят по този въпрос Cnet.com.

 

1. Мобилните социални мрежи ще отворят вратите за нови компании

Все повече и повече хора ще се сдобиват със смартфони, през които ще влизат в акаунтите си в социалните мрежи. Facebook отдавна влагат много усилия, за да направят мобилната си версия точно толкова удобна за ползване, колкото и настолната. Освен тях, обаче, усилия ще вложат и десетки нови малки компании, които може би ще използват Facebook като медиатор между себе си и мобилните потребители, предлагайки уникални услуги или развлекателно съдържание.

 

2. Twitter ще стане още по-силен инструмент за маркетинг

Бизнес опциите, които сайтът въведе наскоро със сигурност ще се отразят на начина, по който фирмите ползват Twitter. Очаквайте големите компании или търговски марки, които следвате в сайта, да стартират масови маркетингови кампании през 2012 година. Сайтът може и да не изпревари Facebook в това отношение, но със сигурност простотата му и ефективността му няма да останат незабелязани от рекламодателите.

 

3. Google+ няма да се наложи сред потребителите

Cnet явно не са съгласни с Google, че операционната им система ще има 400 милиона потребители до края на 2012 година. Напротив, от сайта предричат противоположния сценарий. Според тях, социалната мрежа ще се окаже провал сред потребителите, но, въпреки това, от Google няма да я преустановят, тъй като те вече направиха това с по-малките услуги, които бяха интегрирани в нея, като Buzz и Wave, например.

 

4. Ще видим успешни примери за първично публично предлагане

Поне две големи социални мрежи ще направят първично публично предлагане през 2012 година – Facebook и Yelp. Специалистите смятат, че двете компании няма да повторят неуспеха на Zynga и, всъщност, интересът към акциите им ще се повиши с наближаването на датата на така нареченото IPO.