Ползваме GIF файлове от 25 години, но вместо този формат да остарява и постепенно да излиза от употреба, той се заражда за нов живот. Причината за това е, че качеството на GIF файловете значително се е увеличило и сега те съдържат много повече кадри. Днес GIF файловете изглеждат повече като видеоклипове, и по-малко като тромави анимации.

 

Вече има дори патентована технология, която конвертира видео и статични изображения в анимирани GIF файлове. Според Business To Community, тя подобрява качеството на компресия, която прави файловете с малки размери, а това им позволява да бъдат използвани на повече места в интернет. Експертите твърдят, че един добър съвременен GIF файл може да илюстрира емоция, и да събуди любопитството на потребителите.

 

Ето защо решихме да ви предложим пет иновативни начини, които могат да се използват  от специалистите по маркетинг да привличат вниманието на потребителите.

 

1. Използвайте GIF файлове във вашите имейл кампании

Имейл кампаниите са един от най-лесните начини да демонстрирате силата на GIF файловете. За разлика от видео формата, GIF файловете се отварят и възпроизвеждат незабавно във всеки браузър и на всички имейл клиенти (с изключение на по-старите версии на MS Outlook, които представляват по-малко от 9% от общия пазар на потребителя). Имейл услуги като Constant Contact, Mailchimp, iContact, Vertical Response (и повечето други популярни електронни пощенски услуги) поддържат файловия GIF формат, което позволява на потребителите да качват анимирани GIF файлове, точно така, както биха качили един графичен файл. И тъй като имейл маркетинга, нараства с над 20% годишно, маркетолозите може спокойно при следващата си имейл кампания да се доверят на GIF, за да привличат вниманието на клиентите си.

 

2. Използвайте GIF файлове във вашия уебсайт

Използвайте GIF файлове във вашия уебсайт, за да придадете живот на вашето послание към потребителите ви. Заменете старите и отегчителни неподвижни изображения с GIF файлове, за да ангажирате вниманието на посетителите, и за да привлечете потенциални клиенти. GIF файловете могат да бъдат фонови изображения, снимки на продукти, демонстрации, текст, красива природа – или почти всичко, което ще ви помогне по-добре да разкажете своята история и да предадете вашето послание.

 

3. Използвайте GIF файлове, за да привлечете вниманието към вашето видео послание

Много компании поставят на своите сайтове видео послания и реклами. Ако и вие имате подобна практика вместо да се надявате, че те ще бъдат забелязани от посетителите и те ще пожелаят да ги гледат, може да използвате GIF файлове, за да привлечете и вниманието им към тях. Един добър пример за това може да намерите тук.

 

4. Използвайте GIF файлове в социалните медии

Придайте ново измерение на вашата стратегия в социалното пространство като използвате GIF файлове. WordPress, Tumblr, Twitter, Google+, Flickr и още много други услуги (за съжаление, обаче, Facebook все още не е между тях) поддържат анимирани GIF файлове. Превърнете вашия аватар на компанията в анимиран GIF, или просто включете привличащи погледа GIF файлове към вашите комуникации. През март например, компанията Burberry написа персонализиран GIF туит до над 3000 от своите последователи, за да им благодари за тяхната подкрепа.

 

5. Използвайте GIF файлове в информационните си бюлетини

Информационните бюлетини са перфектното място за анимирани GIF файлове. Забравете за JPEG файловете, и използвайте няколко GIF файла в следващия си бюлетин, за да дадете живот на посланието си, и за да изненадате абонатите си с творчеството си. GIF файловете са чудесен начин за привличане на повече внимание и за забавление, разбира се.  А потенциалните приложения са неограничени.