Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
смартфони
Защо смартфоните можеше все още да не съществуват
Защо смартфоните можеше все още да не съществуват
Само до преди няколко години, експертите не вярваха, че е възможно да има устройства, които вършат почти всичко и то наистина добре. През 1995 година имаше много дебати за това дали е възможно да се създаде едно конвергентно устройство и дали изобщо имаме нужда от такова. Може да изглежда абсурдно днес, но не забравяйте, че не много отдавна телевизорът показваше само телевизия, телефонът беше само за телефонни разговори, фотоапаратите правеха само снимки,  GPS устройствата имаха само GPS функционалност. Възможността да имат устройство, което може да прави повече неща плашеше хората. Изпълнителният директор на Compaq, Екхард Пфайфер прогнозира през 1997 година, че за да имаме такива устройства домовете ни трябва да бъдат окабелени, а през 2004 година изпълнителният директор на Microsoft, Бил Гейтс, прогнозира появата на умния (smart) дом и услуги като Netflix. От CNet припомнят, че днес всички приемат подобни технологии за даденост, но по времето, когато за тях се заговори за пръв път, никой не ги приемаше сериозно. Едва с революцията в домашния интернет дойде и разбирането, че свързаните услуги не са нещо временно. General Magic Компанията General Magic разработи това, което днес наричаме прародител на съвременния смартфон. Устройството беше лансирано приблизително по същото време като тромавия Apple Newton, но General Magic се оказа под светлините на прожектора. Издадена през 1994 година, платформата Magic Cap се опитваше да комбинира съществуващия тогава компютър и мобилен телефон в едно преносимо устройство. Устройствата разчитащи на Magic Cap от Sony и Motorola имаха уникален настолен интерфейс и се използваха със стилус. Те бяха проектирани да комуникират с всяко друго свързано устройство, независимо от платформата му. „Не само технологията е важна. Трябва да създадете и много атрактивен продукт или услуга, които хората могат да разберат“, споделя бившият инженер на General Magic, Тони Фадел. General Magic изчезна през 2002 година и остана в историята като „най-голямото неразвито обещание от Силиконовата долина“. Все пак, както казва бившият служител Том Хершенсън в документален филм за компанията излязъл през 2018 година, „провалът не е краят, а началото“. Palm, Handspring, BlackBerry и Apple бяха на път да докажат това. Промяна в разбирането за това как трябва да изглеждат мобилните устройства General Magic слезе от сцената, но вниманието ни естествено се насочи към нови продукти, като Palm Pilot на 3Com. Следните думи описват устройствот най-добре: „Един ден не носехме нищо по-интересно от Motorola StarTAC, на следващия ден всички имахме Palm Pilots.“ Комбинацията от запазване на контакти, водене на бележки, календар и списък със задачи в Palm Pilot не беше уникална, но предлагането на всичко това в едно компактно малко устройство с приятен интерфейс, разбиращ въвеждането на ръкописен текст и синхронизирането с компютъра беше наистина новаторско за времето си. През 2002 година компанията Handspring направи за Palm първите устройства с PalmOS, наречени Handspring Treo. От този миг нататък хората свикнаха да се разхождат, гледайки надолу към своите телефони. Но също така разбрахме, че едно устройство може да прави много повече неща, благодарение на конвергенцията си с мобилната мрежа. Пет години преди появата на iPhone, Treo беше първото устройство, което проби кода на конвергентните лични устройства. „Един от големите пробиви в нашето мислене беше схващането, че тези устройства трябва да имат свой собствен дизайнерски център“, каза Дона Дубински, бивш изпълнителен директор на Palm, съосновател на Handspring и сега главен изпълнителен директор на компания за машинно разузнаване Numenta. „Те не бяха просто по-малки версии на по-големи неща. Свиването на компютъра се оказа недостатъчна добра идея за дизайн.“   След това Compaq разработи горещата си линия iPaq и серия от интересни хардуерни модули, които могат да разширят възможностите на устройството, за да бъде скенер за баркодове или GPS устройство. Модулите които се добавяха направиха телефона нещо повече от това което беше, но по много по-неудобен начини отколкото приложенията по-късно. И така до 2008 година, когато и iPhone, и Android имаха 3G данни, невероятни камери и немислима за онова време мощ. От какво ново нещо имат нужда мобилните устройства днес Покрай пандемията от COVID-19 всички започнаха да гледат по-сериозно на здравето си. Технологията, която може да следи здравословното ни състояние е навсякъде около нас, от джаджи за носене до умни високоговорители, които могат да открият различни нюанси на нашето състояние, камери за разпознаване на лица и дори милиметрови вълнови радари, които могат да ни наблюдават отдалеч. Но те до голяма степен са една каша, без единна платформа, която да създаде табло с полезна информация. Друг проблем е поверителността. Компанията, която иска да напише следващата глава от историята трябва да намери разрешение на всички проблеми.   Вижте ще преживее ли бизнесът със смартфони още една рецесия
мобилни приложения
Мобилните приложения са генерирали $187 млрд. в европейската икономика през 2019г.
Мобилните приложения са генерирали $187 млрд. в европейската икономика през 2019г.
Мобилните приложения често са наричани "сърцето" на смартфоните и това несъмнено е доста подходящо определение. Най-големите екосистеми като Android и iOS ни предлагат бърз и лесен достъп до огромна колекция от съдържание. Анализаторите постоянно предупреждават, че броя на заглавията, които изтегляме на смартфоните се увеличава постоянно. Същото може да се каже и за времето, което всеки потребител прекарва в игра или работа с любимите си приложения.  Последният доклад на The App Association (ACT) е поредното доказателство за тези трендове, тъй като разкрива, че потребителите на държавите-членки на ЕС са регистрирали впечатляващ ръст в изтеглянията и респективно в разходите, които са отделили за покупка на софтуер и мобилни приложения.  Според данните общите приходи в този сегмент достигат до повече от €187 млрд. Увеличението в трафика и парите отделени от всеки потребител за периода са комбинирани показатели от App Store и Google Play.  Изследването на ACT обхваща календарната 2019г, съобщава MobileWorldLive.     Самото проучване е финансирано от Deloitte France с идеята да разкрие повече за нагласите на потребителите на континента и приноса им за икономиката на ЕС. Конкретната информация на ACT разкрива, че разходите в размер на €187 млрд., които сме изразходвали за покупка на приложения представлява 0.4% от БВП на всички държави-членки през изминалата година.  Успоредно с това софтуерната поддръжка, разработката и дистрибуция на софтуер е допринесло за създаването на повече от 1.7 млн. работни места за същия период. Разработчиците са генерирали директни приходи в размер на €86 млрд.  В същото време €101 млрд. са стимулирани от допълнителна консумация на обикновените и бизнес потребителите. Според данните сме инсталирали със 7% повече приложения в ЕС през 2019г. спрямо същите резултати преди година. Разходите за покупки в приложенията, обаче са се увеличили с 19%. Сферите, които са предизвикали най-съществен интерес сред потребителите през последните 12 месеца обхващат области като IoT джаджи, мобилност, образование и здравеопазване.    Още от Digital: Най-добрите приложения за последните 10 години
Zoom
Най-богатият човек в Индия създаде конкурент на Zoom с името JioMeet
Най-богатият човек в Индия създаде конкурент на Zoom с името JioMeet
Индийският технологичен гигант Reliance Jio финализираха внушителен фонд за финансиране, с който набраха капитал в размер на $15.2 млрд. са готови да навлязат в сегмента на приложенията за комуникация. Компанията, която също така е свързана с най-богатия човек в страната, Мукеш Амбани е готова с новата си платформа за видеоконферентни разговори, която се казва JioMeеt. В продължение на няколко седмици се работи усилено над бета версията, но сега вече е готов финалния продукт. JioMeet ще опита да открадне аудитория от Zoom, което се радва на голяма популярност с интересно съчетание от характеристики. На първо място ще отбележим, че JioMeet предлага възможност за провеждане на неграничени безплатни разговори с HD резолюция, както и групови обаждания с до 100 участника. Разработчиците от Jio Platforms са се погрижили да не ограничават потребителите с лимит в продължителността на груповите разговори.  Новото приложение може да се използва безплатно, като за сега няма данни за интеграция на премиум планове към JioMeet.      Услугата за видеоконференция на компанията предлага Multi-Device Login функционалност, която поддържа до пет устройства на акаунт, както и опция за споделяне на екрана и опция за съвместна работа с документи. Едно натискане на бутон позволява да превключвате между активните джаджи, а "Safe Driving Mode" ще се грижи за безопасността ви, докато комуникирате и шофирате.  Функцията "Waiting Room" ще позволи на акаунтите стартирали разговора да поканят участници и да ги оторизират с допълнително разрeшение да се включат в обаждането. С течение на времето приложението ще бъде ъпдейтвано с нови възможности, които да улесняват потребителите.  JioMeet ще може да се използва на всички водещи платформи като Windows, macOS, iOS и Android, като ще са достъпни и плъгини за Google Chrome, Mozilla Firefox и Microsoft Outlook. JioMeet е част от по-голяма екоситема от софтуерни решения на JioPlatforms.Tова е най-големия телекомуникационен оператор, който има над 400 млн. потребители и портфолио от продукти като JioTV, JioMusic, JioCinema и др., които са достъпни срещу $2 на месец.   Още от Digital: Най-добрите алтернативи на Zoom за видео разговори
Intel
След Facebook, Intel инвестира $253 млн. в индийския интернет гигант Jio Platforms
След Facebook, Intel инвестира $253 млн. в индийския интернет гигант Jio Platforms
Teхнологичният гигант официално потвърди, че се е съгласил да направи значителна инвестиция в JioPlatforms. Конкретните финансови параметри достигат до $253.5 млн. като така Intel се присъединяват към други големи акционери на индийския бранд. Вече ви съобщихме, че Facebook ще инвестира $5.7 млрд. в индийския интернет гигант Jio, кат това направиха още няколко големи акционера.  Само за няколко месеца Jio Platforms предизвикаха вниманието на 12 големи инвеститора, които заедно осигуриха капитал в размер на $15.5 млрд. Това стана възможно след като най-големия телекомуникационен оператор в Индия обяви през април плановете си да продаде 25% от своите акции, за да генерира необходимото финансиране.  Най-богатият индиец, Мукеш Амбани, който контролира Reliance Industries, чието дъщерно дружество са JiоPlatforms изрази задоволство от участието на Intel в процеса на генериране на инвестиции. Според него с помощта на компанията Jio Platforms ще подобрят ежедневието на 1.3 млрд. души и ще има ползи за всички икономически сектори в страната.     В момента Jiо Platforms има потребителска база от над 400 млн. потребители, като плановете са до края на 2023г. да се увеличат с още 100 млн. Компанията е създадена официално преди четири години и вече предлага разноoбразна екосистема от приложения, които са достъпни за клиентите им за едва $2 месечно.  Следващият акцент e да се разшири още повече каталога им от приложения, за да могат да се конкурират успешно с другите два телекомуникационни гиганта в страната: Bharti Airtel и Vodafone Idea. Внушителният капитал на най-богатия индиец, но също технологиите на партньори като Intel определено имат потенциала да накарат още повече хора да използват приложенията на JioPlatforms.  Последният им продукт се казва JioMeet и представлява директен конкурент на популярни приложения за видеоконферентни разговори като Zoom и Google Meet. При всички положения желанието на компанията да започне да печели аудитория и извън пределите на Индия и да се утвърди като световен бранд.    Oще от Digital: Ще се превърне ли WhatsApp в платформа за онлайн търговия заради сделката на Facebook с Jio
Sony
 Sony смениха името си на Sony Group за първи път от 60 години насам
Sony смениха името си на Sony Group за първи път от 60 години насам
Японският производител е провел преди дни годишната си среща с акционерите, на които са обсъждани в детайли най-актуалните въпроси и бъдещата стратегия на Sony. Вероятно най-любопитният казус обсъждан на събитието е предложението Sony да промени името си. Това не се е случвало повече от 60 години.  Все пак идеята получи одобрението от акционерите и според настоящия бизнес плана на компанията ще влезе в сила от април 2021г. Официалното име на японския гигант вече ще бъде Sony Group. Всичко това се прави с цел да се диверфицира бизнеса на Sony и да се улесни привличането на нови инвеститори в дългосрочен план. Sony Group също така ще акцентира и върху факта, че компанията представлява съвкупност от редица дивизиии, които допълват най-популярното им подразделение за потребителска електроника. Новото име се очаква да направи този бранд още по-разпознаваем по цял свят  да допринесе за създаването на по-добър имидж на Sony Group сред инвеститорите и потребителите.     Главният изпълнителен директор на японския производител, Йошида Кеничиро също коментира ситуацията. В своето изявление той изрази увереност, че смяната на името на Sony Group е предпоставка да се възползват пълноценно от разнообразните продукти, които предлагат и да насърчат развитието на бизнеса. Sony е не просто компания а мултинационална корпорация, чиито основен бизнес е свързан с разработването на електронни устройства. Тя е основана от Джинг Шенда и Шода Морита през 1946г. Важно е да отбележим също, че оригиналното име на Sony е съвсем различно от този бранд.  През първите 12 години от своето съществуване компанията се казва "Tokyo Tecelommunications Industry", съобщава GizChina. Съоснователят на японския производител, Шода Морита смята, че промяната на името на Sony крие голям потенциал да ги превърне в международен бранд.  Годишната среща с инвеститорите обикновено привлича повече от 1500 души. Призивите на компанията този път акционерите им да не присъстват заради COVID-19 не бе достатъчен и повече от 220 души се включиха в проведената среща за промяна на името на Sony Group.   Още от Digital: Sony Xperia 5 II ще бъде най-компактният смартфон с 5G на компанията
Huawei
Huawei Mate X2 със 120Hz дисплей ще бъде представен до края на 2020г.
Huawei Mate X2 със 120Hz дисплей ще бъде представен до края на 2020г.
Huawei се очаква да представят следващия си смартфон от висок клас на събитие, което ще се проведе през октомври. Представителите на Huawei Mate 40 вече са обект на редица спекулации и обещават отново да ни предложат впечатляващо съчетание между дизайн и спецификации.  Сега разбираме, че това няма да бъдат единствени премиум устройства, които ни очакват от компанията до края на 2020. Оказва се, че Huawei ще реализират премиерата на друг модел, който има гъвкав дисплей. Това ще бъде Huawei Mate X2, койтo ще наследи революционния Mate X, чиято премиера бе в началото на 2019г. Предстоящият модел ще бъде представен през втората половина на годината, като все още няма потвърждение дали това ще стане заедно с Mate 40 серията. Нова информация на GizmoChina потвърждава тези планове на Huawei и разкрива една от любопитните характеристики на Mate X2. Следващият гъвкав смартфон на китайския производител ще предложи дисплей, който има честота за опресняване на кадрите от 120Hz.     Оригиналният модел разполагаше с 90Hz екран, като това ще е едно от интересните подобрения в Huawei Mate X2. Честотата от 120Hz означава, че съдържанието на екрана се обновява 120 пъти в секунда и така гарантира по-реалистична картина и анимации, което улеснява работата и скролването върху дисплея.  Шефът на Display Supply Chain, Рос Йънг, който често разкрива данни за предстоящи продукти на големите технологични компании също потвърди, че Huawei Mate X2 ще дебютира преди края на 2020г. Базата данни на компанията е допълнителна индикация, че гъвкавото устройство има 120Hz дисплей. Няма да е изненадващо, ако компанията заложи на дългоочаквания 5-нанометров Kirin 1000 процесор с поддръжка на 5G технологията в Huawei Mate X2. Смартфонът ще има различен дизайн и вероятно ще ни предложи по-добри камери. Един от най-важните въпрос свързан с този модел е каква ще бъде цената за европейския пазар. Tова ще има ключово значение за популярносттта на устройството сред потребителите.   Oще от Digital: Какво трябва да знаем за смартфоните със 120Hz дисплей
технологии
Технологиите, които промениха света
Технологиите, които промениха света
Помните ли как живеехме през 1995 година? DVD плейърът беше най-забавното ново устройство, мобилните телефони бяха обемисти и не правеха почти нищо друго освен да осигуряват разговори, а достъпът до интернет беше ново и бавно преживяване, ограничено до настолните компютри. За последните 25 години, технологиите се промениха много. За добро или зло, тези технологии споменати от cnet, промениха живота ни през изминалия четвърт век. Apple iPhone Apple представи оригиналния iPhone през 2007 година. Въоръжени с мощни функции и способни да стартират хиляди приложения, тези устройства побраха повече функционалност, отколкото някога бяхме виждали в едно устройство. Днес, 13 години по-късно, повече от 3,5 милиарда души по света използват смартфон, почти половината от населението на Земята. Wi-Fi Смартфоните нямаше да са толкова привлекателни устройства без безжичните комуникационни технологии като Wi-Fi. Технологията Wi-Fi е пусната за употреба от потребителите през 1997 година. През годините Wi-Fi връзките ставаха все по-бързи и технологията си проправи път към компютри, мобилни устройства и дори автомобили. Гласови асистенти За много потребители сърцето на интелигентния дом е гласовия асистент като Alexa на Amazon, Assistant на Google и Siri на Apple. Повече от 3,25 милиарда устройства разчитащи на технологията са били използвани по целия свят през 2019 г. и се очаква този брой да надхвърли 8 милиарда до 2023 г. Bitcoin Bitcoin е цифрова криптовалута. В началото на месец януари 2017 година курсът ѝ беше $1 000 за брой, през декември същата година цената ѝ надхвърли $ 19 000 и след това през първата част на 2018 година отбеляза спад в стойността си с около 50 процента. Bitcoin е анонимен, вместо да използва имена, данъчни идентификационни номера или номера на социалното осигуряване, bitcoin свързва купувачи и продавачи чрез кодове за криптиране. Компютрите, работещи със специален софтуер (miners) вписват транзакции в огромна цифрова книга, известна, като blockchain. MP3 MP3 стандартът, който познаваме днес, се появи в средата на 90-те години на миналия век, но първият мобилен MP3 плейър стана достъпен за потребителите през 1998 година, когато южнокорейската компания Saehan пусна MPMan, флаш-базиран плейър, който може да побере около 12 песни. Популярността на формата изчезна през 1999 година, когато 19-годишният студент Шон Фанинг създаде услугата Napster за споделяне на файлове, позволявайки на потребителите да споделят MP3 файлове помежду си в интернет безплатно. Тази дейност засегна печалбите на звукозаписната индустрия и изпълнителите заведоха дела, които в крайна сметка свалиха Napster. Форматът обаче спомогна за създаването на пазар за стрийминг услуги като Spotify, Apple Music и много други. Изкуствен интелект Изкуственият интелект, симулиращ човешкия интелект в машините, беше тема за научна фантастика. Но през последните десетилетия технологията се въплъти в реалния свят, превръщайки се в една от най-важните технологии на нашето време. В интернет изкуственият интелект се използва за всичко - от разпознаване на реч до филтриране на спам. Лидерите в индустрията призовават за регулиране на технологията, за да се предотврати потенциалната вреда от инструменти като deepfakes. Квантови компютри Компаниите и страните влагат милиарди долари в научноизследователската и развойна дейност в квантовите изчисления. Технологията ще подобри възможностите в много области като химия, корабоплаване, дизайн на материалите, финанси, изкуствения интелект и други. Миналата година проектиран от Google квантов процесор, наречен Sycamore, изпълни задача за 200 секунди, която, по преценка на Google, ще отнеме 10 000 години на най-бързия суперкомпютър в света. Honeywell прогнозира, че работата на нейните квантови компютри ще нараства с 10 пъти всяка година, за всяка от следващите пет години, което означава, че те ще бъдат 100 000 пъти по-бързи през 2025 година. Социални мрежи Онлайн светът беше съвсем различно място преди две десетилетия. Някои от вас може да си спомнят Friendster - сайтът, който стартира през 2002 година и позволяваше на хората да попълват онлайн профили и да се свързват с хора, които познават в реалния живот. Но две години по-късно Марк Зукърбърг промени всичко, когато пусна своя сайт за студенти, наречен Facebook. Той стана достъпен за широката публика през 2006 година и бързо остави Friendster и MySpace далеч зад себе си. Днес сайтът има 2,37 милиарда потребители - почти една трета от населението на света.   Вижте 6 технологии, които промениха начина, по който пътуваме  
iPhone
Как да измерите крачките на iPhone и Apple Watch
Как да измерите крачките на iPhone и Apple Watch
Една мисъл гласи, че извървяването на 10 000 стъпки на ден се равнява на здравословен живот. Независимо каква е целта ви, обаче, ще ви трябва надежден начин за броене на стъпките ви. Добрата новина е, че можете да го направите на вашия iPhone или Apple Watch!   Ето как става това според How To Geek. Как да броите стъпки в приложението Health на iPhone Вашият iPhone има вграден сложен брояч на стъпки. Той използва акселерометъра за изчисляване на стъпките, които извървявате. Всички тези данни се съхраняват в приложението Health, което можете да архивирате и синхронизирате с iCloud. Странно е, че Apple не рекламира тази функция. Ако никога не сте използвали приложението Health, може да не знаете за него. За да видите броя на извървените стъпки за деня, отворете приложението Health. Можете да прекарате пръст надолу по началния екран, за да покажете Spotlight Search, и след това да го потърсите, ако не можете да го намерите на телефона си. След като отворите приложението, виждате обобщение на дейностите за деня (на iOS 13 и по-нови версии). Тук потърсете секцията „Steps”, за да видите колко стъпки сте изминали за деня. Можете да докоснете елемента, за да разширите секцията. Тук ще видите диаграма на броя на стъпките ви, представена за целия ден. Можете също да превключвате към седмичните, месечните или годишните данни от разделите в горната част. Как да добавите уиджит за броене на стъпки към iPhone Да, приложението Health показва броя на стъпките ви за деня, но са необходими няколко докосвания, за да стигнете до тази инормация. Не би ли било по-добре, ако можете да видите броя на стъпките направо от заключения или началния екран на вашия iPhone? Можете да направите това с уиджита Pedometer++. След като инсталирате и активирате уиджита всичко, което трябва да направите, е да прекарате пръст по заключения или началния екран, за да видите текущия си брой стъпки. След като изтеглите приложението Pedometer ++, отворете го и дайте му разрешение за достъп до вашите фитнес данни. След като приложението е настроено, в горната част ще видите броя на стъпките. Сега отидете на началния екран на вашия iPhone и прекарайте пръст надясно, за да разкриете екрана с уиджити „Today View”. Тук прекарайте пръст до долу и докоснете „Edit.” Сега докоснете знака плюс (+) до уиджита Pedometer++, за да добавите инфографиката към екрана с уиджити. Вече можете да използвате иконата Handle, за да пренаредите уиджитите. Предлагаме ви да поставите Pedometer ++ в горната част на списъка. Докоснете „Done”, за да добавите уиджита към заключения и началния екрани. Сега, когато прекарате пръст по заключения или началния екрани, веднага ще видите броя на стъпките си от екрана с уиджити „Today View”. Как да броите стъпки в приложението Activity на Apple Watch Ако носите Apple Watch цял ден, той е по-добър източник на информация за броя на извървяните от вас стъпки, в сравнение с вашия iPhone, тъй като е постоянно на ръката ви. За да намерите броя на стъпките си в приложението Activity, натиснете бутона Digital Crown на вашия Apple Watch, за да отворите програмата за стартиране на приложението. Тук изберете приложението „Activity”. Превъртете надолу до секцията „Total Steps”, за да видите броя на стъпките си за деня. Как да добавите мини уиджит за броене на стъпките към Apple Watch Най-бързият начин да видите една информация е когато тя е на екрана на вашия Apple Watch. За щастие можете да добавите мини-уиджити, наречени компликации към вашия Watch. Това означава, че с правилната компликация ще можете да виждате текущия си брой стъпки всеки път, когато повдигнете китката си, за да видите колко е часа. За целта отново ще използваме приложението Pedometer ++. Ако вече имате приложението на вашия iPhone, то ще се инсталира автоматично и на вашия Apple Watch. Можете обаче да инсталирате приложението на вашия Apple Watch от новото приложение за App Store, което беше представено на watchOS 6. След като инсталирате приложението, отворете го веднъж, за да се уверите, че то работи. След което отидете на началния екран на вашия Apple Watch. Натиснете и задръжте дисплея, след което докоснете „Customize“. Сега прекарайте пръст наляво, за да преминете към екрана за редактиране на компликациите. Тук докоснете компликацията, която искате да промените, и след това завъртете Digital Crown, докато видите компликацията Pedometer ++. Сега можете да натиснете Digital Crown, за да запазите промените и да се върнете към началния екран на часовника.   Вижте три добри приложения, които следят калориите, които приемаме с храната    
Huawei Mate 40
Huawei Mate 40 Pro и Huawei P50 Pro ще използват най-тънката перископска камера за смартфони в света
Huawei Mate 40 Pro и Huawei P50 Pro ще използват най-тънката перископска камера за смартфони в света
Китайският производител промени представата ни за възможностите за мобилната фотография, които предлагат смартфоните. Популярните устройства от Huawei P и Huawei Mate серии предлагат оптика на Leica, впечатляващи сензори и разнообразни алгоритми с изкуствен интелект.  Неслучайно списъка от топ модели с най-добри камери на DxOMark се доминира от смартфони на Huawei.  Въпреки търговските санкции на САЩ oт компанията продължават да търсят начини как да предложат дори още по-добри възможности за снимане в своите смартфони от висок клас. Сега разбираме, че Huawei проявяват голям интерес към хардуера на компанията O-Film. Тук е момента да уточним, че този бранд разполага с най-тънката перископ камера създавaна досега.  Въпросният модул е с дебелина от едва 5.9 милиметра и също така включва опция за продължително мащабиране. Уникалните характеристики позволяват на сензора плавно да преминава между 85mm и 170mm (35mm еквивалент) с промяна на апертурата между f/3.1 и f/5.1. О-Film също така обещават между 3х и 7х увеличение, спрямо традиционните камери с широк зрителен ъгъл.     За сравнение Xperia 1 II има 70mm телефото обектив, докато Huawei P40 Pro e със 125mm сензор, а P40 Pro+ има 240mm обектив. Структурата на камера сензорите позволява производството на версии с 3-5х, 5-8х и 3.5-9.5х конфигурации, съобщава GizmoChina. Всички тези предимства са причината за желанието на Huawei да използват модулите на O-Film в предстоящите си флагмани от висок клас. Разговорите между двете страни тепърва ще ни разкриват повече детайли за планираното партньорство. Няма да е изненадващо, ако Huawei лицензират технологията и се превърнат в първия банд, който популяризира най-тънките перископ камери на пазара. Припомняме ви, че Huawei Mate 40 се очаква да дебютира през есента, като камерите ще бъдат едно от най-сериозните подобрения на смартфона. Aко не са налични достатъчно бройки на модула навреме за премиерата можем да очакваме Huawei P50 да използват технологиите на O-Film. Представянето на устройствата от серията ще стане факт през първото тримесечие на 2021г.    Още от Digital: Huawei Mate 40 Pro ще използва камера технология на Largan Precision
Motorola One Fusion
Мotorola One Fusion е 6.5" смартфон с Qualcomm Snapdragon 710, четворна камера и 5000mAh батерия
Мotorola One Fusion е 6.5" смартфон с Qualcomm Snapdragon 710, четворна камера и 5000mAh батерия
Motorola не крият амбициозните си планове да се превърнат отново в успешен бранд сред смартфоните. Компанията предизвика голям интерес с гъвкавия Razr (2019), но ще се фокусира към средния и ниския клас през настоящата година.  Само преди седмици ви информирахме за подобренията в Motorola One Fusion+, а сега разбираме повече детайли за още един представител на новата серия. Въпросният модел се казва Motorola One Fusion и както името подсказва представлява бюджетна версия на оригиналния смартфон. Устройството запазва големината от 6.5 инча на дисплея, но вече поддържа само HD резолюция, като в малък отвор в горната част е позиционирана 8МР селфи камера. За сравнение Motorola OneFusion+ имаше Full HD екрана и 16-мегапикселов сензор отпред. На гърба отново ни очакват четири задни камери.  Този път, обаче смартфона използва 48MP основен сензор, вместо 64МР при своя предшественик. Любопитното е, че останалите камери са идентични и включват съчетание от 8MP UltraWide, 5MP Macro и  2МP Depth Sensor модули.     Другите технически спецификации включват още USB Type-C порт, класически 3.5-милиметров аудио жак, както и специален бутон за достъп до Google Assistant. Операционната система е Android 10, като вградената памет е 64GB, но може да се увеличи с microSD памет карта.  Вградената батерия е със заряд от 5000mAh, като смартфона има още 4GB RAM. От компанията планират да продават на пазара версии в Emerald Green и Deep Sapphire Blue цветове. Бързата скорост на работа ще се гарантира от Qualcomm Snapdragon 710 процесор. Новото бюджетно предложение на компанията ще се продав на европейския пазар в следващите седмици. Препоръчителната цена ще бъде от порядъка на €220, което ще го превърне в едно от най-достъпните устройства в разнообразното портфолио от смартфони на Motorola. Времето ще покаже дали Motorola One Fusion може да се конкурира успешно с другите смартфони от своя клас   Oще от Digital: Каква е разликата между смартфоните Motorola Moto G8 Power Lite и Moto G8 Power
Samsung
Samsung продължават да са лидер в пазара на памет за смартфони
Samsung продължават да са лидер в пазара на памет за смартфони
Samsung са голям производител на хардуер за смартфони, който създава дисплеи, камери, RAM и NAND памет и други ключови компоненти от устройствата. Това е само един елемент от стратегията, която ги превърне в лидер по продажби в мобилната индустрия.  Пазарните наблюдатели от Strategy Analytics потвърждават, че Samsung запазват силни позиции и отново доминират сегмента на памет за смартфони. Според конкретните данни компанията е реализирала 55% от всички продажби през първото тримесечие на годината. Другите две имена, които попадат в първите три са SK Hynix и Micron Technology, които са генерирали съответно 25% и 19% дял за същия период. Традицонно първото тримесечие на календарната година е слаб период, който е свързан с недостатъчно търсене. Сегашната ситуация не е различна, като приходите от памет през периода са се свили с 4%. Тези процесори, обаче засяга предимно другите производители, а не Samsung, които дори успяват да разширят влиянието си между януари-март, информира SamMobile.     Разпространението на коронавируса също се отразява негативно на приходите на водещите производители. Водещ акцент в стратегията на Samsung са LPDDR5 DRAM модули, които предлагат сериозни подобрения в производителността. Някои компании отправиха големи поръчки на хардуер до Samsung, за да се запасят в ситуацията на пандемията.  В голяма степен това компенсира негативните трендове и позволява на Samsung да регистрират печалба въпреки специфичната ситуация. Анализаторите смятат, че през втората половина на годината ситуацията ще се стабилизира, когато ни очаква сериозен ръст в търсенето на LPDDDR5 и UFS 3.0 памет модули от водещите производители.  Тези процеси ще позволят на Samsung да запазят лидерската си позиция и дори да увеличат преднината си пред SK Hynix и Micron. Ситуацията при NAND флаш паметта е идентична, като Samsung притежават 44% дял, докато Kioxia и SK Hynix генерират съответно 25% и 16% от продажбите през първото тримесечие.      Още от Digital: Samsung започна производството на най-бързата eUFS 3.1 памет за смартфони
Viber
Viber вече използва технологията Scoped Storage за Android, за да подобри сигурността на личните ни данни
Viber вече използва технологията Scoped Storage за Android, за да подобри сигурността на личните ни данни
Eдно от подобренията, които видяхме в Android 10 бе премиерата на концепцията за т.нар. "Scoped Storage".  След това се появиха сериозни индикации, че Google искат да въведат като изискване всички приложения да бъдат оптимизирани за функцията в Android 11. Това важи както за нови заглавия, така и за софтуера, който вече се предлага в Google Play.  Разработчиците ще разполагат с достатъчно време до края на годината, за да подготвят миграцията на мобилните приложения към "Scoped Storage". Aдаптирането на този стандарт ще гарантира още по-висока степен на сигурност и гарантиране защита на личните ни данни. Създателите на Viber, изглежда не се нуждаят от толкова време.  Rakuten вече са оптимизирали мобилното приложение и са мигрирали към "Scoped Storage", с което се превръщат в едно от първите водещи заглавия за Android базирано на тази функция. Със сигурност в следващите месеци техния брой ще се увеличи, тъй като повече разработчици ще преминат към "Scoped Storage".     Всяко приложения в сферата на комуникацията постоянно съхранява и обработва огромно количество информация. Тези данни трябва да бъдат максимално достъпни за потребителите, когато се нуждаят от тях и също така трябва да бъдат предпазени от различни заплахи.  Настоящата система в Android позволява на мобилните приложения да използват "Private" или "Shared" памет за съхранение на информация. Необходимо е потребителите да дадат своето разрешение предварително, за да осигурят желания достъп. Идеята на "Scoped Storage" e да промени изцяло начина, по който инсталирания софтуер съхранява и достъпна файловете във външната памет на устройството. За да улеснят миграцията от Viber са използвали "MediaStore API" пакета от софтуерни инструменти. Благодарение на това успяват да направят всички публични медийни файлове в галерията на смартфона. Тези данни могат да се отварят и други приложения, които  имат съответните разрешения. Viber също така вече ще могат да запазват информация за потребителите  със "Scoped Storage "на външен носител, която не е достъпна за друг софтуер.   Oще от Digital: Защо Viber прекратява бизнес отношенията си с Facebook        
YouTube
Как YouTube се превърна в машина за печелене на пари
Как YouTube се превърна в машина за печелене на пари
Когато YouTube.com стартира в своята бета форма през май 2005 година, дебютът му с нищо не сигнализира, че сайтът ще успее да промени завинаги начина, по който споделяме видео в интернет пространството. Някои от създателите на YouTube разказват пред Business Insider, че първоначално са го разглеждали като най-новият сред редица неуспешни уебсайтове за споделяне на файлове. Но YouTube беше различен - той беше безплатен и не беше необходимо одобрение за видеоклиповете, за да се появят на сайта, а уникалните връзки направиха всеки видеоклип безкрайно споделян и хората нямаха нужда от сложен софтуер, за да направят видео клип или да го публикуват. Към август 2005 година на сайта са качени близо 15 000 видеоклипа, а YouTube отчита средно 10 милиона гледания на страница на ден. Някои от ранните служители на YouTube разказват как през годините след неуверения старт, сайтът се превръща в поле за битки за пари и слава, как поставя основата на TikTokker-ите и как влиятелни лица през 2020 година го използват, за да имат печеливша кариера. „Ако можехме по някакъв начин да увековечим това“ Някои от най-ранните потребители на YouTube са комици, които използват платформата за изграждане на публика. Тоби Търнър, известен като „Tobuscus“, искал по-голяма аудитория за скечовете си. Ето какво споделя той: „Всички бяха щастливи, че са част от тази революция. Имаше хора, които бяха изключително въодушевени да създадат каквото и да било. Хора, на които беше дадена камера, а те не знаеха какво да правят с нея. Казах си, че трябва да успеем по някакъв начин да обезсмъртим това чувство.“ А ето какво споделя GloZell Green: „Качеството не беше добро, но съдържанието на видеоклиповете беше. Нямаше тенденции. Всеки създаваше тенденциите. Никой не беше плувал във вана, пълна със зърнени храни, преди да го направя аз.“ Покрай някои от по-странните видеоклипове, зрителите можеха да намерят и такива, в които тийнейджъри оголват душите си, сякаш пишат дневник. Нямаше къде другаде да намерите такова нещо. Създателите на един от ранните канали се възползват от „чувството за безгранична възможност“ по начин, който никой друг още не го е правил. Каналът „Lonelygirl15“ се появява през април 2006 година и привлича последователи благодарение на 16-годишната Бри, която разказва за живота си под формата на видео блог. В продължение на четири месеца милиони зрители се влюбват в Lonelygirl15 и той става най-гледаният YouTube канал през ноември 2006 година. Той остава на първото място повече от 200 дни, но впоследствие се оказва, че цялата работа е фалшива, тъй като Lonelygirl15 е проект на двама амбициозни режисьори. Меш Флиндърс, един от създателите, споделя: „Да, имахме чувството, че вършим пакост. Но това нямаше да нарани никого, беше просто забавление. Тогава живеехме в един много по-различен, по-наивен и доверчив свят.“ Зараждането на вирусното споделяне През 2006 година Джудсън Лайпли качва своята версия за историята на танца, разказана в 6-минутно видео, озаглавено „Evolution of Dance“. Когато видеото достига 30 000 гледания, Лайпли си мислил, че това може да му помогне да направи концерт. При 250 000 гледания входящата му поща започнала да се залива с имейли от приятели, които видяха видеоклипа му, споделен онлайн. При половин милион гледания той получил гласова поща от YouTube. „Evolution of Dance“ става първият видеоклип в YouTube, който достига 100 милиона гледания. За него Стив Чен казва, че най-добре „определя вирусното споделя на видео“. Реклама на Nike с участието на бразилската футболна звезда Роналдиньо пък е първото видео, което събира 1 милион гледания в YouTube. Nike качват това видео под псевдонима „JoeB“, все едно това е някой потребител на YouTube, а не известната в цял свят компания. „За нула време, това двуминутно видео регистрира повече трафик, отколкото бяхме виждали до сега", казва Чен. „Това всъщност ни накара да отидем до Орегон, за да посетим централата на Nike. Спомням си, че ходех през офиса им, говорейки за потенциала на YouTube.“ Роналдиньо показа, че видеоклиповете в YouTube имат потенциал да привлекат не само голяма аудитория, но и големи марки и по-голяма възможност да спечелят пари. YouTube отваря възможност за печелене на пари През 2007 година YouTube стартира своята Партньорска програма, която има за цел да даде възможност на създателите на видеоклиповете да печелят пари. Много от създателите на видеоклипове признават, че това е причинило забележима промяна в съдържанието и общността. „В много отношения Програмата насърчаваше хората да правят добро съдържание, по-добро съдържание, да поемат риска да харчат повече пари и да вложат повече време и енергия в този занаят“, казва Антъни Падила, един от първоначалните членове на комедийното дуо Smosh. Мелоди Боуи, популярен ранен влогър, известен като „Bowiechick“, признава за тревожността си около създаването на всеки свой клип. Тя казва, че често сравнявала себе си с други по-популярни създатели и се опитвала да се съсредоточи повече върху създаването на съдържание, което YouTube ще може да реализира. "За съжаление не мисля, че ми беше на сърцето да печеля пари от това", казва Боуи. "За мен винаги целта е била документирането на моя живот. Не е бил животът ми." Самият YouTube продължи да дава приоритет на създателите, които превръщат платформата в своя кариера. Тези, които пускаха видеоклипове често - а по-късно и тези, които произвеждаха по-дълги видеоклипове - бяха награждавани. „Всяко хоби, което превърнете в работа, вече не е забавно хоби.“, казва Брайъни Матюс, една от ранните звезди на YouTube от Великобритания, известна като „Paperlillies“. След 15 години По случай 15-годишнината на YouTube, Петър Шуков, собственик на канал, казва: „Нищо не се е променило. YouTube все още е без съмнение, най-доброто място за пускане на независимо съдържание. YouTube свързва създателите на съдържание със зрителите на съдържанието по-добре от всеки друг.“ Днес децата се стремят да станат звезда в YouTube, а ранните създатели се мъчеха да обяснят на приятелите и семейството си защо прекарват толкова много време за запис на видеоклипове, които после качват в интернет. Създателите казват, че са били обвързани от страст и любов към занаята създаване на онлайн видео. Джъстин Езарик, известна онлайн като iJustine, признава че платформата ѝ помага да открие момичета, обичащи видеоигрите и обсебени от технологиите. Според нея без  YouTube тя нямало как да се свърже с тях от своя малък град в Пенсилвания. Ранните YouTuber-и дори организирали еднократни събития в градове като Сан Франциско и Ню Йорк, където можели да се срещнат с феновете си. А днес влиятелни хора използват платформата, за да изграждат свои общности и да разширяват влиянието си. Според GloZell нещата в ранните години на YouTube са били много различни: „Ние бяхме добросъвестни. Никой не знаеше какво правим, но въпреки това имахме своите последователи, които ни обичаха без да се интересуват от това какви са политическите ни възгледи, колко сме дебели, дали сме черни или бели, колко сме високи. Аудиторията в YouTube, винаги ни е обичала и разбирала. Хората идваха и си отиваха, но винаги са имали любов към интернет.“   Вижте YouTube въвежда нова услуга за продуктово позициониране във видео клиповете    
LG B Project
LG B Project ще е първият смартфон с навиващ се дисплей за масовия пазар
LG B Project ще е първият смартфон с навиващ се дисплей за масовия пазар
Еволяцията в световния пазар на смартфони през последните години вече ни позволява да използваме устройства, които имат сензори за пръстови отпечатъци и вградени селфи камери в дисплея. Ако добавим мощните процесори с изкуствен интелект и впечатляващите камери определено можем да кажем, че днешните смартфони са толкова мощни, колкото компютрите преди няколко години.  LG е бранд, който изпитва проблеми с конкуренцията на водещи имена в мобилната индустрия като Huawei, Samsung и Apple. Въпреки това корейския прозиводител разработва уникални технологии, които могат да ни предложат нещо по-различно, особено в сферата на дизайна. Припомняме ви, че LG вече представиха първият в света навиващ се телевизор и искат да оптимизират технологията и за смартфони. Според информация на TechRadar вече се работи над прототип на устройство с кодовото име "B Project", който може да превърне в първия смартфон с навиващ дисплей, който сме виждали досега. Компанията дори е уверена, че може да стартира масово производство  през 2021г.     Изборът на името не е случаен и е свързан с главния изпълнителен директор на корейския производител, Куон Бонг-Сеок. Специалният екип, който е нает за проекта вече провежда тестове с прототипи на на смартфон с навиващ дисплей в производствено съоръжение на LG локализирано в Пионгтек, Южна Корея. Някои компании вече работят над гъвкави дисплеи, които имат своите предимства. Инженерите на LG, обаче искат да превърнат цялата повърхност на смартфоните в тъчскрийн дисплей, включително рамките и задния корпус.  LG вече са патентовали на няколко дизайна на устройства, които имат екрани плъзващи се от рамката и обгръщат целия корпус. Корейският производител ще трябва да отстрани редица технологични затруднения преди да реализира идеята. Oт компанията ще заложат на механизмите, които използват в навиващите се телевизори, за да ускорят навлизането на технологията и при смартфоните. Премиерата на първия смартфон с такъв дизайн ще има стратегическо значение за дългосрочните позиции на LG в мобилната индустрия.   Oще от Digital: LG представи новия си дизайнерски език за смартфони
DMCA.com Protection Status