Преди дни стана ясно, че социалната мрежа Facebook ще започне да предоставя на рекламодателите данни за страниците, посетени от потребителите, за да могат те да избират по-добре тяхната целева аудитория.

 

С други думи, Facebook се готвят да използват нашата история на сърфиране в бизнеса си като я изпращат на трети страни. Това разбира се,  е обезпокоително, но има как да го спрем. Предвид проблемите със сигурността на личните ни данни в тази социална мрежа през годините, потребителите са чувствителни на тази тема и определено ще търсят начини да се справят с новия проблем.

 

Тук става въпрос за осъществяване на контрол над това как Facebook споделят нашите данни, а не означава, че ако последвате стъпките дадени по-долу с тези ваши действия вие ще спрете компанията да събира данните ви. Хубавото е, че все още можем поне донякъде да ограничим социалния сайт и по този начин да защитим правото си на личен живот.

 

Стъпка 1.

Посетете Digital Advertising Alliance и заявете, че не сте готови да споделяте информация за себе си.

 

Стъпка 2.

Изберете таба  „Companies Customizing Ads for Your Browser“ и превъртете надолу, докато не видите Facebook.

 

Стъпка 3.

Кликнете върху малкото квадратче до името на социалния сайт, но се чувствайте свободни да направите това и със останалите услуги.

 

Стъпка 4.

Кликнете върху бутона „Submitting your choices“.

Много от нас също така използват приложението Facebook на мобилните си устройства, така че ще трябва да направите същото и на вашето мобилно устройство.

- За iOS, отворете настройките и отидете до General>Restrictions>Advertising (под секцията "Privacy"). Активирайте Limit Ad Tracking.

- За Android, всичко, което трябва да направите е да посетите приложението Google Settings под ‘Accounts’, и да кликнете върху ‘Ads’. Сега вече може да сложите отметка до опцията  ‘Opt Out of interest-based ads’ ако все още не сте го направили.