Ако вашата компания продава стоки във физически магазин, сигурно се лишавате от една невероятна възможност за онлайн продажби, които могат да генерират много  приходи.

 

В САЩ онлайн продажбите на дребно нарастват с 12,6%, което се равнява на $ 176, 2 милиарда през 2010 година, като се очаква да достигнат $278,9 милиарда до 2015 година. Това са резултатите от едно проучване на Forrester Research, цитирано от Entrepreneur.

 

Готови ли сте да се възползвате за вашия бизнес от онлайн продажбите? Стартиране на онлайн магазин може да бъде предизвикателство за малките предприятия, на които често не достига време, бюджет и персонал. Но електронната търговия може да ви помогне да продавате много повече стоки при това сравнително лесно и по достъпен начин.

 

Вижте на кои важни въпроси, трябва да си отговорите при създаването на своя онлайн магазин:

 

1. Как да започнем изграждането на свой собствен онлайн магазин?

Ако не можете да си позволите да наемете някой, който да изгради за вас онлайн магазин, не се притеснявайте. Съществува изобилие от услуги, които могат да ви помогнат да направите това бързо и лесно. Услуги като BigcommerceShopifyGoodsieJumpseller и Volusion ви позволяват да проектирате цялостния вид, усещането и функционалността на вашия онлайн магазин. Цените на тези услуги варират от $ 10 до $ 700 месечно, в зависимост до голяма степен от броя на продуктите, които продавате и от количеството и вида на предоставяните услуги.

 

2. Как най-добре да персонализирате цялостния вид на онлайн магазина си?

Ако фирмата ви вече има сайт, вашият сайт за електронна търговия трябва да отразява съществуващия онлайн вид на фирмата ви, който вие сте си изградили – в това число вашите лога и цветови схеми. Ако не разполагате с бизнес сайт, изберете фон и цветове за вашия сайт за електронната търговия, които допълват вашето лого.

 

3. Как да създам най-добрите снимки на продуктите и описанията към тях?

Онлайн купувачите не могат да докоснат, изпробват или усетят вкуса на продуктите които продавате, така че най-доброто нещо, което може да направите е да сте сигурни, че предлагате ясни изображения на продуктите. Добре е да се използва 16-мегапикселов DSLR фотоапарат. Писмените описания на продуктите трябва да бъдат кратки, но богати на достатъчно интересни подробности, привличайки интереса на клиентите. Опитайте се да използвате прилагателни и фрази, които предизвикват емоция, когато някой чете описанието. В допълнение към цената, може да включите приложението на устройството, размери и други същностни характеристики.

 

4. Трябва ли да позволим коментари и социално споделяне?

Даването на клиентите на възможност да коментират вашите продукти и да оставят рейтинги може да помогне да се стимулира доверието им във вашия магазин. Положителните отзиви и възможността за споделяне в социалните медии може да доведе до повече продажби, но има и риск от даване на негативни коментари. Непременно отговаряйте на тях.

 

5. Как да започнем да привличаме купувачи?

След като вече вашия магазин е създаден и работи, той трябва да бъде популяризиран. Поставянето на линкове към онлайн магазина ви на основния ви уебсайт на фирмата и във вашия имейл бюлетин ще бъде един добър старт. Освен това се препоръчва създаването на акаунти във Facebook, Twitter, YouTube и Pinterest на вашия онлайн магазин, в които да привличате вниманието на клиентите си с ежедневни отстъпки и други промоции.

 

6. Как мога да проследя успеха на онлайн магазина си?

Опитайте се да изберете оператор за електронна търговия, който предлага безплатни анализи, често управлявани от Google Analytics, и други инструменти, за да ви помогнат да проследявате ефективността на вашия магазин с течение на времето. Така ще може да научавате колко хора посещават вашия магазин и колко често, къде живеят,  и как те са ви открили. Ще може също така да разберете кои сайтове привличат най-много трафик към вашия магазин и продукти, които клиентите разглеждат и купуват най-много или най-рядко.