Потребителите работят със софтуерни програми, които понякога изискват повече системни ресурси, отколкото най-тежките игри. Именно заради това разработчиците използват максимално графичния хардуер при създаването на своите нови заглавия. Понякога, обаче графичния процесор и монитора не са синхронизирани и това създава множество проблеми при работата на потребителите.

 

NVIDIA разработиха специална нова технология, чиято цел е да отстрани този недостатък, а нейното име е G-Sync, информира DigitalTrends. Идеята на компанията е, че тя контролира интервала на вертикално нулиране на панела на дисплея. От своя страна това е термин, който представлява времето, през което монитора възпроизвежда даден кадър и започва да подготвя следващия.

 

През този интервал не се изпращат никакви данни за опресняване на изображенията към монитора, а технологията кара графичния процесор на компютъра ви да изчаква преди да изпрати нов сигнал към монитора. Така G-Sync поддържа цялата дейност на устройството в синхрон и респективно отстранява евентуални проблеми като забиване, забавяне и др. Технологията работи благодарение на допълнителна платка с 768MB DDR3 памет, която съхранява предходния кадър и го запазва, докато монитора е готов да възпроизведе следващия.