През последните няколко години много потребители загърбиха браузъра Firefox и предпочетоха Google Chrome. Доказателство за това е пазарният дял на Chrome, който за последните месеци е най-голям сред останалите браузъри според Net Applications.

 

Безупречен ли е обаче Chrome? Ако сте от тези, които ползвате браузъра на Google за сърфиране в интернет, най-вероятно имате постоянни проблеми с Adobe Flash. Като резултат, най-често се получава следното – когато Flash не работи добре, вашият браузър замръзва и ви дава съобщение в горната част на екрана, което казва „A plug-in (Shockwave Flash) isn’t responding“ („Shockwave Flash не работи“) заедно с бутон “Stop plug-in” („Спрете плъгина“), който трябва да натиснете.

 

Това обаче не винаги помага, защото често вместо разрешение на проблема нещата може да станат дори по-зле и да се появи изскачащо съобщение „Pages unresponsive“ („Страниците не са достъпни“) с две опции „wait“ („изчакай“) или „kill page“ („спри зареждането на страницата“). И в двата случая обаче няма да получите това, което желаете.

 

Проблемът е фундаментален и се дължи на конфликт между Adobe Flash, който потребителите са изтеглили и инсталирали на компютъра си и вградения Flash в Chrome. Когато и двете версии са активирани, Google Chrome може да се обърка.

 

Ако и вие имате проблеми тогава със сигурност си задавате въпроса какво може да се направи когато Chrome забие. Вижте съветите на CIO по темата:

 

Стъпка 1.

Отворете Chome и в адресната лента напишете: chrome://plugins.

 

Стъпка 2.

Ще се отвори екран с изброени с дребен шрифт плъгини. Намерете Adobe Flash Player, след това погледнете в горния десен ъгъл на вашия екран за думата „Details“ изписана в синьо със знак плюс до нея. Кликнете върху думата.

 

Стъпка 3.

Трябва да има изброени две версии на Shockwave Flash. Ако видите думата „Disable“ в синьо в описанията на всяка една от версиите, това означава, че и двете са активирани. Това трябва да се промени.

 

Стъпка 4.

Кликнете върху бутона „Disable“ на Chrome версията на Flash. Тя трябва да съдържа „Chrome” в URL адреса под „Location“. Щом кликнете върху бутона тази версия веднага ще бъде осветена в бледо синьо.

 

Стъпка 5.

Затворете и отворете отново Chrome и би трябвало да нямате повече проблеми.

 

Стъпка 6.

Ако продължавате да имате проблеми с Chrome проверете за друг софтуер на компютъра си, който може да е в противоречие с Chrome. Можете да разберете това, като напишете в адресната лента: chrome://conflicts. В резултат ще видите списък с въпросния софтуер. Ако Chrome ви каже, че вашата машина има конфликт, вашите възможности са да деинсталирате, деактивирате или да актуализирате този софтуер или да не използвате Chrome. Ако дори и след тази стъпка имате проблем с Chrome и браузъра все още не работи правилно, сканирайте системата си за зловреден софтуер.