Понякога пазаруването в Google Play Store може да не е толкова приятно колкото очаквате. Става въпрос за случаите, в които приложението, което сте си купили не се оказва това, което неговите създатели твърдят.

 

Какво правим тогава? Как да върнем платени приложения закупени от Google PlayДа, но според PC Mag трябва да действате възможно най-бързо. Google дават някои права на потребителите си, които не са доволни от приложенията, които са си закупили от Google Play и е важно да разбирате какво може и какво не може да се върне.

 

Какви са правата на потребителите?

Правата, които имат потребителите в Google Play зависят от това, което те купуват и в някои случаи, от това в коя страна живеят.

 

Как да върнем платени приложения и игри?

Ако си купите Android приложение или игра и не сте доволни от него по някаква причина, можете да го върнете в рамките на два часа от плащането. След този срок разработчика на приложението има право да решава дали е необходимо да получите парите си обратно.

Ето как може да поискате да ви върнат парите:

   1. Отворете приложението Google Play Store.

   2. Изберете иконата ‘Menu’ и след това ‘My Account’.

   3. Изберете приложението или играта, които искате да върнете.

   4. Кликнете върху ‘Refund’.

   5. Следвайте инструкциите и деинсталирайте приложението или играта. 

Ако периодът от два час вече е изтекъл няма да видите бутон за възстановяване на парите ви, а вместо него ще видите опция ‘Uninstall’. Това означава, че ще трябва да се свържете с разработчика на приложението или играта.

 

Как да се свържете с разработчика на приложението или играта?

1. Отворете приложението Google Play Store на вашето устройство.

2. Намерете приложението с чийто разработчик искате да се свържете.

3. Кликнете върху него.

4. Изберете ‘Read More’.

5. Тук трябва да намерите информация за контакти.

 

Можем ли да върнем закупени елементи или услуги в дадени приложения?

Както знаете, в някои приложения може да се закупува допълнително съдържание или услуги. За разлика от покупките на платени приложения обаче, при купуването на елементи в приложения няма пробен период и те не могат да се връщат. Възстановяванията на суми обикновено са по усмотрение на програмиста на приложението, но до този момент няма върнати суми на потребители.

 

Как да върнем електронни книги закупени от Google Play Store?

Google Play обикновено дава седемдневен срок за връщане на книги, но има някои изключения, като например, книги, които са били достъпни само за много кратък период от време. За да направите заявка за възстановяване на сумата, която сте платили, трябва да се свържете с Google Play Customer Support.

 

Как да върнем закупен филм?

Ако видеото е повредено парите ви ще се върнат по всяко време, но ако просто сте решили, че заглавието не си заслужава парите, имате седемдневен срок да го върнете (10 работни дни в Италия и 14 дни в Дания, Финландия, Германия, Норвегия, Португалия и Швеция). Този срок важи само ако не сте започнали да гледате филма. Дори и само три минути да сте гледали от филма, ще ви е нужен голям късмет, за да върнете парите си обратно. Същите правила се прилагат по отношение и на телевизионните програми закупени от Google Play Store.

 

Как да върнем закупена музика от Google Play Music?

Google ще ви върне парите в седем-или четиринайсет дневен срок за страните от Европейския съюз ако обаче не сте стриймвали песните. Ако отговаряте на тези условия ето какво трябва да направите:

   1. Логнете се в Play Store акаунта си.

   2. Потърсете ‘Order History’ и намерете елемента, който искате да върнете.

   3. Кликнете върху ‘Мenu’.

   4. Изберете ‘Report A Problem’.

   5. Изберете ‘I’d Like To Request a Refund’.