Специалистите твърдят, че през новата година ще забравим за банери и изскачащи прозорци. Вместо това, рекламодателите ще се свързват с желаната аудитория чрез блогове, видео, и друго онлайн съдържание.

 

В наши дни всеки потребител вече знае как да избягва или блокира банери и изскачащи прозорци. Междувременно обаче, все по-голяма аудитория прекарва огромно време онлайн в разглеждане на различни сайтове, особено такива със социално-медийно съдържание. Тази тенденция показва бъдещето на новия маркетинг – свързването с потребители чрез онлайн съдържание.

 

Съдържанието, от което се нуждаят рекламодателите може да бъде блог постинги, уебинари, подкасти, слайд шоу, или видео. Ключът в случая е не видът, а онова, което се поднася на широката публика. Важното е да се ангажира вниманието на потребителите и те да бъдат стимулирани да го споделят с другите.

 

Вижте, например, действието на спортните видеоклипове, произведени от създателя на камери за каски GoPro, красотата на лайфстайл блога Birchbox, или Сайтът на HubSpot, производител на маркетинг софтуер, които разполагат с казуси, видео и подкасти за ключови тенденции в областта на маркетинга. За каквото и да става дума, съдържанието може да бъде еднакво завладяващо.

 

От INC обаче ни информират, че за създаването на добро съдържание за един уеб сайт са необходими много желание, знания, и време. А това е само една част от играта наречена „онлайн съдържание“.

 

Големите социални медии като Facebook, Twitter, Tumblr, Pinterest, Instagram, LinkedIn, Google+ и YouTube предлагат необятни възможности за придобиване и ангажиране на  публика. Там обаче маркетинг специалистите не могат да се „разгърнат“ с прилагането на традиционни методи като банери, или предлагане на безплатни стоки.

 

Вместо това, все по-модна става тенденцията рекламните послания да стигат до потребителите по по-естествен начин. Това е така нареченото „native advertising“ („местна реклама“) – нещо, за което ще започнете да чувате все по често. Какво точно е „native advertising“ и как той ще определи тенденциите при рекламата през 2013 година?

 

Потребителите не се интересувчат от стандартните реклмани карета. Те сърфират в интернет с определна цел, и търсят конкретно съдържание. Ето защо, когато някой разглежда даден уеб сайт, по-добре би било ако види рекламата като неразделна част от съдържанието на сайта. По този начин, цялостното „преживяване“ в сайта ще бъде „обогатено“ от реклманите послания, без да се чувствате така сякаш някой ви натрапва нещо.

 

Именно този подход се оказа, че работеше при Facebook, например. Средната стойност на кликания върху „спонсорирани истории“ за второто тримесечие на 2012 година е бил 53% по-голям от тази на дисплейните реклами, твърдят анализаторите. Онлайн издателите вече предлагат много възможности за спонсорирани мнения и видео клипове, които са съобразени с интересите на техните читатели.

 

Специалистите обаче предупреждават, че въпреки очевидните ползи, промяната няма да е лесна. Причината е, че за разлика от традиционните рекламни кампании, при които компаниите предлагат едно и също съдържание в продължение на месеци, новата тенденция изисква постоянна актуализация.

 

„Не можете да оставите едно и също съобщение на пазара в продължение на девет месеца“, казва Джеймс Грос, президент на Percolate, рекламна софтуерна компания в Ню Йорк. Ето защо, цяла плеяда от компании са фокусирали своя бизнес върху представянето на онлайн инструменти и услуги за оптимизиране на онлайн съдържание или за създаването на спонсорирани статии.

 

Но може би най-важното при създаването на маркетинг съдържание е, че не се налага да се създават прекалено хитроумни статии, за да се постигне ефект. Много пъти  големите компании се фокусират върху качеството, и не се осмеляват да направят нещо смело и иновативно. По тази причина по-малките компании могат да успеят да се адаптират по-бързо към новите тенденции, тъй като се занимават повече с онова, което наистина работи от гледна точка на достигане до потребителите.