Eдна от наи-интересните иновации, на която станахме свидетели в пазара на телевизори през тази година е навлизането на все повече модели с извити дисплеи. Samsung и LG са най-големите производители в индустрията и закономерно са брандовете, които инвестират най-много в тази иновация. Атрактивният форм фактор на тези модели предизвика доста коментари сред анализаторите свързани с предимствата им, в сравнение с класическите телевизори.

 

Учени от University of Toronto проведоха интересно изследване, за да разберат кои неврологични фактори имат роля за това кои обекти са най-приятни за очите ни. Според тях по традиция човешкото зрение възприема извитите форми като много по-привлекателни от тези, които имат прави ръбове. Тестовете им показват, че телевизорите с подобен дизайн ни позволяват много по-добре да „потънем“ в картината и да се наслаждаваме на съдържанието, което гледаме. 

 

Извитата форма също така намалява осезаемо отраженията на светлината върху дисплея и премахва определени ъгли, от които те могат да бъдат създадени. По този начин телевизорите предоставят много по-ярки тъмни цветове, като според учените най-добрият вариант е потребителите да седнат централно срещу тях, за да усетят максимално предимствата им. Докладът им показва, че този дизайн неслучайно е ибран от Samsung и LG, тъй като може да се превърне в следващата голяма иновация в тази индустрия.