Очакваният Apple Watch цели да се погрижи за нашето здраве и добра форма, но дали това ще е достатъчна мотивация за хората да си го купят. Apple Watch вече направи първата си поява на корицата на списание Self в САЩ, в която се набляга на ползата от него.

 

Моделът, който рекламира новото бижу на Apple е Candice Swanepoel от Victoria Secret, с което допълнително се набляга на очакванията, че потребителите, които искат да са млади и красиви ще трябва да побързат да си купят джаджата.

 

Като се има предвид, че досега нямаше почти никакво ‘движение’ от страна на маркетинг отдела на компанията, този дебют се очаква да отбележи началото на повишена активност от страна на Apple за реклама.

 

А това съвсем естествено повдига въпроса дали покупката си заслужава. От The Verge са на мнение, че потребителите може и да не се впечатлят от джаджата, така че нека видим доводите на анализаторите защо хората може да не поискат да си купят Apple Watch.

 

1. Пазарът на смарт часовници е с неясно бъдеще

Засега не се знае доколко смарт часовниците изобщо ще се харесат на потребителите, а ако се имат предвид по-високите цени на джаджите на Apple, това може да се отрази негативно на продажбите на Apple Watch. Все пак, очакваната цена от $ 349 може да дойде в повече на хората само срещу ‘обещанието’ че ще са здрави и щастливи като модел на корица на списание. И ако това е долу-горе приемлива рекламна кампания за САЩ, има доста страни по света, в които тя може да е недостатъчна.

 

2. Техническите параметри няма да впечатлят преситените от технологии потребители

Засега не е ясно с какво общата производителност на устройството може да впечатли феновете на мобилни устройства, които през последната година започнаха да търсят смартфони с по-големи дисплеи, по-големи камери, и повече процесорна мощ. На този фон, фокусирането върху ‘фитнес ползата’ от джаджата не изглежда много впечатляващо, при условие, че има приложения за смартфони, които сами по себе си са достатъчно големи конкуренти на всичко, което Apple Watch може да предложи.

 

3. Не се знае как Apple Watch ще привлече потребители, които са по-малко грамотни

Всяко ново устройство днес рискува да остане абсолютно неразбрано от потребителите, които са по-малко технически грамотни и нямат идея каква точно е ползата от един смарт часовник. Най-естественият коментар сигурно ще бъде, че ‘парите са много за един цифров часовник’. И колкото и това да изглежда наивно за инженерите, ако няма специална реклама насочена към подобна целева група, Apple Watch ще си остане поредната красива стока по лъскавите списания.

 

4. В голяма част от света iPhone на Apple е стоката хит, която фокусира цялото внимание на широката публика

Прави впечатление, че в много страни извън САЩ търсенето на iPhone на Apple става все по-голямо, но според едно скорошно проучване, това не означава, че този интерес ще подхранва и търсенето на Apple Watch, тъй като много малка част от хората, които харесват iPhone са заявили желание да си купят и Apple Watch. Разбира се, след официалната поява на Apple Watch по магазините това може и да се промени, но засега като че ли това е нещо, за което не може да се гарантира.