Eкзопланетите са интересни космически обекти, като през последните няколко години учените доказаха съществуването на почти 2000 подобни планети във Вселената. Астрономи сега направиха интересно откритие, като намериха непозната досега галактика, която на пръв поглед прилича много на Млечния път. Въпросната система също така разполага с гигантска звезда, която е със сходни размери с тези на Юпитер, информира Geek.

Oще по-интересното е, че газовия гигант, който откриват е разположен на сравнително същото разстояние от своята звезда както Юпитер и Слънцето. Съществуването на подобна галактика, която има в центъра екзопланета с размери на най-голямата планета в Млечния път е много любопитно явление. От своя страна тя може да позволи на учените да намерят скалисти планети, на които има вода и евентуални форми на живот.

Името на соларната ситема, която намират астронавтите е HIP 11915 като тя е разположена на разстояние от едва 186 светлинни години от Земята. Учените тестват изцяло нов метод, който им позволява да я намерят и тепърва ще е обект на много бъдещи изследвания. Ще е интересно да видим какви други тайни крие новата галактика и разположения в нея газов гигант, който е двойник на Юпитер.

Вижте може ли да изпратим снимката си в Космоса