Изследователи от MIT сега привличат вниманието ни с поредния си интересен проект, който има за цел да подобри ефективността, но и да доведе до много по-екологични соларни панели. Екипът от учени провежда серия от експерименти в лабораторни условия и благодарение на тях откриват как да използват остарели акумулатори от автомобили в производството им. Ако не беше техния метод те просто биха се превърнали в поредния промишлен недостатък, който би допринесъл за замърсяването на околната среда, но ето, че MIT са открили как да се справят с този проблем, съобщава BGR.

В голяма степен техния метод се състои в разработването на система, позволяваща те да извлекат оловото от старите акумулатори, който да използват след това като напълно функциониращ компонент от соларните клетки. Още по-любопитното е, че при тази технология не се губи никаква ефективност, като дори учените твърдят, че в определени ситуация тя може да я увеличи. Другото предимство на този метод е, че рециклираното олово, което се съдържа в неизползваните акумулатори е по-безвредно за околната среда, като в същото време им позволява да работят по същия начин.

Така те за първи път успяват да открият приложение на тези компоненти на автомобилите, които са един от най-големите замърсители в промишлената индустрия. Възможността да се рециклират оловните молекули е важно, тъй като в противен случай те могат да доведат до много токсични изпарения, които да отровят въздуха и да предизвикат непоправими щети на природата. Учените от MIT ще се опитат да намерят и начин как да намалят значително производствената цена на тази технология, за да могат да я превърнат в хит на пазара и подходяща алтернатива на сегашните методи, с които се създават соларни клетки в индустрията.

Вижте графенът ще направи соларните панели два пъти по-ефективни