Литиево-йонните батерии са технология, която от десетилетия се използва масово в индустрията. Както всяко научно откритие Li-Ion имат своите предимства, както и недостатъци. Въпреки това засега не е разработена по-добра алтернатива на традиционните батерии от този тип. Учените активно експериментират с нови разработки и материали, които за в бъдеще да подобрят още повече възможностите им.

Екип от специалисти на University of California San Diego направиха интересно откритие, което е свързано със заместване на анодите в литиево-йонните батерии. Това е ключов компонент от структурата, който от дълго време е неизменна част от множество устройства от смартфони до електрически автомобили.

Повечето Li-Ion батерии използват аноди от графит, но заместването на този материал със силиций ще гарантира десет пъти по-висока енергийна плътност. Големият проблем на анодите от този тип е свиването и разширяването по време на зареждане, което ги прави твърде опасни за потребителите.

 

 

Учените остават изненадани да открият, че ограничението може да бъде преодоляно доста по-лесно, отколкото са си представяли. Замяната на графита с твърд електролит на сулфитна основа се оказва доста подходящо решение, съобщава Independent.

Новата конфигурация създава впечатляващи възможности за разработка на твърдотелни батерии от следващо поколение, които използват различни аноди. Този метод отстранява много от проблемите на конвенционалните батерии и ще гарантира по-голяма мощност, по-висока сигурност и по-ниска цена.

Първоначалните тестове показват, че батерията създадена с новата технология запазва 80% от капацитета си дори след 500 цикъла на зареждане. Технологията може да намери приложения не само в потребителската електроника, но също в електромобилите от висок клас.

 

Още от Digital: Нова технология ще зарежда литиево-йонните батерии за десет минути