Технологиите предизвикаха сериозни иновации при батериите за електрически автомобили през последните няколко години. Въпреки това водещите производители и учените смятат, че все още има голям потенциал за бъдещо развитие. Добър пример в това отношение е последния проект на учени от Korea Institute of Science and Technology (KIST). След продължителни експерименти в лаборатория те успяват да разработят нов аноден материал, който предлага четири пъти по-голям капацитет в батериите за електрически автомобили, съобщава NewAtlas.

 

Във вътрешността на батериите обикновено има два електрода: анод и катод, между които се движат самите йони. Самият капацитет е пряко свързан с броя на електроните, които изграждат даден анод. Традиционно анодите са произведени от графит, но учените твърдят, че замяната му със силиций ще гарантира с 10 пъти по-голям енергиен капацитет. Това е сериозно предимство, но този материал крие и голям недостатък, а именно, че се надува по време на циклите на зареждан, което напуква повърхността и намалява капацитета.

 

Уникалната технология на учените е свързана с разтваряне на сладко картофено нишесте във вода, последвано от същия процес но със силиций в масло от царевица. Последната стъпка е след това двата разтвора да бъдат смесени и загрети до определена температура. Крайният резултат е въглеродно-силициев композитен материал, в който малки въглеродни сфери предпазват силиция от подуване. Електролитите имат четири по--голям капацитет от графитните аноди и са стабилни в продължение на 500 зареждания/разреждания.

 

Още от Digital: Защо технологиите затрудняват рециклирането на литиево-йонни батерии