Един от начините, с който учените искат да подобрят ефективността на литиево-йонните батерии е като използват литиев метал като аноден компонент. Учените от Washington State University (WSU) неслучайно определят тази идея като "мечтания материал". Големият проблем пред реалната употреба ба литиев метал като анод е свързан с безопасното му интегриране към мобилните устройства. След серия от тестове учените смятат, че най-накрая са намерили практично решение, което да отстрани този неприятен проблем.

 

За да преодолеят това ограничение създават нов дизайн на батерията, който включва предпазен слой около материала. По този начин се гарантира нормалното функциониране, но също така се предотвратява възможността от запалване, съобщава NewAtlas. Koгато литиево-йонната батерия се зарежда и разрежда йоните във вътрешността се движат напред-назад между двата електрода, катода и анода. Днешните аноди са направени от графит и мед, но учените са на мнение, че литиевия метал е по-подходящ.

 

Всъщност това е твърдия материал с най-висока енергийна плътност сред, а при използването му за анод могат да удвоят двойно капацитета на батериите. Решението на учените е да се възползват от уникалните характеристики на няколко различни материала. Така например катодът е изграден от пореста въглеродна структура, изпълнена със селенов дисулфид. Специални добавки към електролитния разтвор допълнително ускорява движението на литиевите йонни между катода и анода. Предстоят още тестове.

 

Още от Digital: Имат ли бъдеще литиево-йонните батерии