Всяка година американската консултантска компания Brand Finance, представя списък на най-влиятелните компании в света. За 2017 година  списъка вече е известен, като тази година той се оглавява от LEGO.

 

Koи са останалите компании попаднали в класацията на Brand Finance? Информацията е на анализаторите от Forbes. Техният списък с най-мощните брандове е съставен след оценка на финансовата стойност на съответните компании за 2016 година, като е взето предвид кога тази стойност е подпомогната в най-висока степен от маркетинга.

1. Lego - оценка - влияние: 92.7; пазарна стойност: $ 7,5 милиарда 

След като през 2000 година Lego беше близо до фалит, датската компания сега е най-силната в света. Брандът се изкачва до най-високото място в класацията на BrandFinance по ключови показатели като маркетингови  инвестиции, потребителската лоялност, разпознаваемостта по света, промоции, удовлетвореност на служителите, корпоративна  репутация. 

2. Google – оценка - влияние: 92.1; пазарна стойност: $ 109,4 милиарда

През 2016 година, технологичната компания става най-силният бранд в сектора след покачване на рекламните приходи с 20%. Освен това Google бележат значителен напредък в предлагането на изкуствен интелект и виртуална реалност на потребителите с пускането на Pixel телефоните, Google Home и Daydream VR.

3. Nike – оценка - влияние: 92.1; пазарна стойност: $ 31,7 милиарда

2016 беше трудна година за Nike заради натиска от конкурентите ѝ Under Armour и Adidas. Но Nike успя да се задържи в челните позиции благодарение на самозавързващите се спортни обувки и рекламните ѝ отношения със звезди като Леброн Джеймс и Кристиано Роналдо.

4. Ferrari – оценка - влияние: 91.9; пазарна стойност: $ 6,1 милиарда

За Ferrari, 2016 беше годината с най-много продажби на спортните ѝ коли –  8014 автомобила. Печалбите се покачват с 116 ммилиона до 432 млн. долара.

5. Visa – оценка - влияние: 91.5; пазарна стойност: $ 20,6 милиарда

Visa бележи 81% ръст на бранд стойността си. През юни 2016 година, компанията приключи сливането си с Visa Europe, което ѝ позволи да постигне по-голям напредък, с по-малко разходи.

6. Disney – оценка - влияние: 91.3; пазарна стойност: $ 34,4 милиарда

Disney се спуска надолу в тази класация, въпреки силната си финансова година, защото компанията  имаше изпитания около избора на нов изпълнителен директор. И все пак, компанията откри най-големия в света Дисниленд парк в Шанхай през 2016 година, а филмите от сагата „Междузвездни войни“ надхвърлиха очакванията.

7. NBC – оценка - влияние: 91.3; пазарна стойност: $ 13,7 милиарда

Миналата година 26.7 милиона души гледаха Летните олимпийски игри по тази телевизия. Телевизионната мрежа в САЩ получи 1 милиард долара от продажби на реклама. NBC кандидатства за излъчване в САЩ на Олимпиадите до 2032 година.

8. PricewaterhouseCoopers – оценка - влияние: 90.9; пазарна стойност: $ 18.5 милиарда

PricewaterhouseCoopers е консултантска фирма, за която работят 21 000 служители в 64 офиса по света. През 2016 г., компанията разшири дейността си в технологичния сектор.

9. Johnson & Johnson – оценка - влияние: 90.1; пазарна стойност: $ 9,1 милиарда

През 2016 година, компанията сключи споразумение за изкупуване на биотехнологичната фирма Actelion за $30 милиарда.

10. McKinsey & Co. – оценка - влияние: 92.7; пазарна стойност: $ 4,3 милиарда

McKinsey е глобална консултантска мрежа от над 10 000 служители, 2000 изследователи и 1400 партньори. Бивши нейни служители станаха шефове в големи фирми като Boeing, Vodafone, Credit Suisse.

 

Вижте най-влиятелните китайски компании на международния пазар