Изобретяването на летателните апарати е едно от най-големите събития в историята на човечеството.

 

Самолетите, към които обръщат вниманието ни от Tech Insider показват непрестанното търсене и стремеж на авиоинженерите към ново развитие, колкото и странно и дори нелепо да изглеждат някои от тях.

De Lackner Aerocycle

Летящата платформа Aerocycle е създадена от американската армия, като инструмент за разузнаване. За първи път тя е тествана в Бруклин през 1955 година. Aerocycle може да се движи с до 70 мили в час и изисква само 20 минутна инструкция преди някой да може да го използва. Проектът бил изоставен поради прекалено големия брой аварии по време на първоначалните тестове.

 

Nemeth Parasol

Студенти от Miami University, съвместно с изобретателя Стивън Немет, създават прототип на странно изглеждащо въздухоплавателно средство. Целта им била да докажат, че кръглите крила са много по-ефективни за самолетите, тъй като действат като парашут, ако двигателят спре. Въпреки успешния изпитателен полет през 1934 година, Nemeth Parasol никога не влиза в масово производство.

 

Avro Canada VZ-9 Avrocar

Не, това не е летяща чиния или космически кораб от филма „Междузвездни войни“. VZ-9 Avrocar е бомбардировач разработен от канадското правителство в началото на 50-те години на миналия век. През 1958 г. американската армия и Air Force поемат проекта, но по време на аеродинамични тестове самолета се оказва нестабилен и проекта е анулиран  през 1961 година.

 

Caproni Ca.60 Noviplano

Проектиран от италианския дизайнер на самолети Гиани Капрони, плаващия самолет имал девет крила и осем двигателя. Трите етажа, можели да поберат 100 пасажери. По време на първия си изпитателен полет обаче, проведен през 1921 година, самолетът се разбил. Пилотът оцелява, но ремонтът на прототипа се оказал прекалено скъп и за това никога не бил осъществен.

 

Vought V-173

Vought V-173 е проектиран от Чарлз Цимерман през 1942 година и наречен заради формата си „летящата палачинка“. Vought V-173 е разработен като прототип на съд с вертикално излитане, за да може да излита от танкери и кораби по време на Втората световна война и при защита срещу японските атаки. Ограниченото търсене и авариите са решили съдбата на този проект, но въпреки това той се явява родител на знаменития реактивен самолет с вертикално излитане  Harrier Jet.

 

Rutan Boomerang

Rutan Boomerang e двумоторен самолет с висока производителност, който лесно може да бъде контролиран, ако единият от двигателите се повреди.  Rutan Boomerang е разработен от авиоинженера Бърт Ратан през 1996 г. и може да се движи с 490 км в час.

 

 

Вижте най-големите самолети в света