Напредъкът в технологиите, науката и медицината продължава да расте. Светът върви напред, а не назад, както се пее в една хубава българска песен. През последните месеци, NASA започна да използва ракети за многократна употреба, започна иновативно лечение на пациенти болни от рак, а учените откриха осми континент на Земята.

От Business Insider са събрали някои от най-дивите, най-ярките и най-обещаващи научни открития, направени през последните месеци. Ето кои са те:

1. Международен екип от 32-ма учени откри нов континент. Осмият континент лежи на дъното на Тихия океан, а площта му се равнява приблизително на две трети от тази на Австралия. Наречен е Зеландия. По откритите вкаменелости, учените засекли и нови видове растения и организми.

2. Учени създадоха нова форма на живот. Живите същества имат два вида аминокиселинни двойки: A-T (аденин-тимин) и G-C (гуанин-цитозин). Тези четири букви са в основата на нашата ДНК и формират основата за цялата генетична информация в естествения свят. Но учените казват, че току-що са измислили две нови букви, една неестествена двойка от X-Y. През месец ноември те демонстрираха как тези синтетични клетъчни части могат да функционират безпроблемно заедно с естествените основи в ДНК на Е. coli.

Флойд Ромесбург, който е ръководил на изследването в изследователския институт Scripps в Калифорния, каза че новото му изобретение може да подобри начина, по който лекуваме болестите. Например, това може да промени начина, по който протеините се разграждат в тялото, помагайки на лекарствата да останат по-дълго в телата ни. Ромесбург казва, че екипът проучва как откритието може да помогне за лечение на рак и създаване на лекарства за автоимунни заболявания.

3. Учени станаха свидетели на начина по който се е образувало цялото злато и платина във Вселената. Те са наблюдавали сблъсък на две неутронни звезди, в следствие на което се създали платина, злато, сребро и други скъпоценни тежки елементи. Двете звезди се ударили една в друга със скорост равна на една трета от скоростта на светлината и създали гравитационни вълни. За това изключително интересно събитие, астрономи съобщиха през месец октомври.

4. Учени откриха ново помещение във Великата пирамида в Гиза. Използвайки иновативна техника за изображения, която зависи от високоскоростните частици, наречени муони, учените открили пещера с дължина 100 фута. Муоните се създават, когато космически лъчи от супернови, сливащи се неутронни звезди, черни дупки и други високо енергийни обекти, достигат до Земята и взаимодействат с молекулите на въздуха.

Изследователите са използвали тези космически лъчи, за да проникнат в милионите тонове скала в пирамидите и да разкрият скритото празно пространство чрез детекторите на частици. Казват, че те са 99.9999% сигурни, че голямото пространство съществува, но не мислят, че това задължително е специална гробница или камера.

5. Пациентите атакуват рака със собствените си кръвни клетки. Лечението, наречено CAR T-cell therapy, третира рака по съвсем нов начин, като премахва болните клетки на пациента, преработва ги и ги вкарва отново в тялото.

През август FDA одобри това иновативно лечение, което използва имунната система на организма за да атакува педиатрична остра лимфобластна левкемия. Но учените заявиха, че лечението струва $ 475 000 на човек. През октомври и друг вид CAR-T лечение беше одобрено за лечение на рак на кръвта.

6. NASA откри седем нови планети, които биха могли да бъдат обитаеми от извънземен живот. Учените казват, че тези екзопланети се намират в Зоната на Голдълокс, място, което е нито прекалено горещо, нито прекалено студено, и е идеално за развитие на живот. От NASA заявиха, че планетите ще продължат да се изследват и за напред, защото са достатъчно близо до нас.

7. Учени създадоха първата по рода си изкуствена утроба, която един ден може да помогне на преждевременно родени деца да оцелеят. Тестовете на този етап се провеждат с животни, но са със зашеметяващ успех. Учените смятат, че са нужни от три до пет години преди технологията да започне да работи с хора, но в крайна сметка това би могло да бъде важна стъпка за недоносените бебета, които често страдат от дългосрочни здравни усложнения, свързани с зрението, слуха, стоматологични  проблеми и други хронични здравословни проблеми.

8. Китайски учени направиха квантов скок в телепортацията. Те за първи път успяха да телепортират светлинните частици, наречени фотони от земята в космоса, използвайки огледала и лазери. Този огромния успех на квантовите физици може напълно да промени начина, по който се движи  енергията и информацията по света.

Технологията е вълнуваща много повече, отколкото предполагаме, тъй като може да доведе до съвсем нов вид квантово изчисление, което ще работи по начини, които не се поддават на въображението ни. Този вид супер скоростен квантов интернет би бил по-безопасен, по-бърз, практически неподлежащ на хакове вид комуникация.

Вижте 6 технологии, вдъхновени от природата