За средния потребител най-разпознаваемите технологични марки са Apple, Google, Microsoft, Samsung, Hewlett Packard, Intel и няколко други. Ако погледнем назад в историята на много от тези компании ще видим, че повечето от тях стартират с предлагането на един наистина добър продукт. С течение на времето, те се преквалифицират и започват да предлагат други видове качествени продукти.

 

Днес, повечето от тези международни марки стоят зад много различни видове потребителски технологии, вариращи от персонални компютри до смартфони и други мобилни устройства, от домакински уреди до телевизори и мултимедийни плейъри.

 

Има и други компании като Lenovo, които на пръв поглед не могат да се съревновават с Google и Samsung, но името Lenovo е доста тежка артилерия в технологичната индустрия, смятат от Android Authority. От медията представят 8 интересни факти за Lenovo.

 

1. Компанията Lenovo е основана на 1 ноември 1984 година от Лиу Чианзи и още десет инженери, с името New Technology Developer, Inc, но то не се запазва дълго.  Lenovo е по-стара от редица други технологични марки, с които днес потребителите са по-запознати, включително HTC (1997 година) и Huawei (1987 година).

 

2. Само няколко години след създаването на компанията, името е променено от New Technology Developer, Inc. на Legend. През 2003 година, компанията получава името – Lenovo, с което е известна днес. Lenovo идва от "Le-" – легенда и "-novo" – от латински "нов". По принцип, Lenovo означава "новата легенда".

 

След обявяване на новото име, Lenovo започна доста сложна маркетингова кампания. Компанията закупува огромни билбордове по целия свят и излъчва телевизионни реклами по време на пиковите часове на гледане. За период от осем седмици, Lenovo похарчва почти $ 3 милиона или около 18 милиона юана за реклама.

 

3. Докато още носи името Legend, през 1990 година компанията пуска първия Legend-брандиран персонален компютър. По това време IBM жъне огромен успех с техните персонални компютри, така че идеята е била да се възползват от бързо растящия пазар на персоналните компютри. Legend PC беше голям хит, особено в Китай и на другите азиатски пазари. В действителност, Legend PC бе подкрепен от Torch Program, програма за държавно финансиране, създадена в подкрепа на китайските новатори и предприемачи.

 

4. До края на 90-те години на миналия век, успеха на Lenovo до голяма степен се ограничава само до Китай. Компанията става международно призната в резултат на партньорството и с Microsoft, което започва през 1997 година.

 

5. През 2005 година Lenovo закупува PC подразделението на IBM за $ 1,75 милиарда и по този начин Lenovo става третият най-голям производител на компютри в света. Наскоро след това Lenovo поема и x86 сървър бизнеса на IBM.

 

6. През 2014 година, Lenovo купува Motorola Mobility от Google за $ 2,91 милиарда. Така Lenovo навлиза и на пазара на смартфони и става третия най-голям производител на смартфони в света.

 

7. През 2015 година, Lenovo представи новото си лого с лозунга „Innovation never stands still” ("Иновацията никога не стои на едно място").

 

8. Благодарение на партньорството си с Microsoft и придобиването на бизнеса с персоналните компютри на IBM, Lenovo затвърждава водещата си позиция на пазара за високо качествени персонални компютри до днес. Lenovo държи около 20 % от световните продажби на персонални компютри, което в момента възлиза на 65 % от общия размер на приходите на компанията.

 

Вижте 7 любопитни факта за Samsung