Microsoft Edge е нов браузър на компанията, който трябва да наследи Internet Explorer и да се конкурира по-успешно с другите популярни предложения в този сегмент. Първата версия дебютира заедно с Windows 10 преди пет години, но не провокира съществен интерес сред потребителите, което предизвика драстични мерки на Microsoft.

Решението за бъдещия успех на Microsoft Edge се оказа енджина, който захранва браузъра Google Chrome. Новата версия бе представeна в началото на годината и може да се похвали с доста повече положителни отзиви от оригиналния Edge. Според доклад на NetApplications за първи път през октомври Microsoft Edge е успял да генерира двуцифрен пазарен дял.

По този начин уеб браузъра вече притежава 10.2% и е най-доброто представяне за софтуера на месечна база досега. В същото време Edge достига и почти два пъти по-висок дял от своя предшественик, тъй като Internet Explorer може да се похвали с пазарен дял от едва 5.6% дял през октомври, съобщава ComputerWorld.

 

 

Все пак това е увеличение от 1.7%, което е добър показател за Internet Explorer. Aко настоящото представяне се запази вероятно Microsoft Edge ще запази позиция от 11% до края на настоящата година.

Популярността на браузъра ще свие пазарния дял на Google Chrome, който губи около 7% от позициите си през октомври. В момента 69.3% от потребителите дават своето предпочитание за уеб браузъра. Любопитен факт е, че октомври отбелязва трети пореден месец, в който намалява своето присъствие.

Голямото предимство на Chrome, обаче едва ли представлява проблем за Google, които очакват да преминат отново границата от 70% през март 2021г. В момента Mozilla Firefox се използва от 7.2% от потребителите, което е идентична стойност с резултата през септември.

Браузърът Safari отчита лек спад и генерира 3.4% дял в световен мащаб през изминалия месец. Имаме всички основания да очакваме основните тенденции в сегмента на уеб браузърите да се запазват непроменени в следващите месеци.

 

Още от Digital: 10 типа данни, които уеб браузърите събират за нас