Facebook използват личната информация на потребителите за изграждането на мащабна екосистема, която им позволява да генерират внушителни приходи от реклама. Стратегията на компанията, обаче често е обект на редица критики и дори финансови глоби на територията на ЕС. Релугаторите на континента са изключително стриктни и следят внимателно поведението на големите технологични брандове като Facebook. Антитръстовите органи в Германия вече повдигнаха обвинения срещу компанията.

 

В случая става въпрос за методите, с които Facebook се възползват от доминиращата си позиция, като използват за целта информация не само от Messenger, но също от WhatsApp, Instagram и социалната мрежа. Специфичните договори с рекламните партньори на Facebook допълнително задълбочават проблема. Регулаторите в Германия поискаха компанията незабавно да прекрати тези бизнес практики или в противен случай могат да очакват сериозни санкции, информира CNN.

 

 

Анализаторите смятат, че тези обвинения могат сериозно да навредят на бизнес модела на Facebook и да ги принудят да направят кардинални промени, за да отговорят на изискванията на ЕС. На практика компанията е необходимо да промени изцяло начина, по който си взаимодействаме с притежаваните от тях услуги. Facebook трябва да обръща повече внимание на сигурността и иновациите на самите потребители, а не толкова на приходите от активността им. Проблемът на компанията не е само в Германия, а обхваща територията на целия ЕС.

 

Още от Digital: Пет алтернативи на Facebook, които не злоупотребяват с личните ви данни