Ежедневните навици на приблизително две трети от световното население претърпяха драстични промени през последните седмици.

Поставянето на милиони хора под домашна карантина предизвика безпрецедентна ситуация.

Със сигурност повечето от нас не са си представяли, че могат с дни да стоят вкъщи без да излизат навън заради препоръка на властите. Разпространението на COVID-19 ще продължи да ни държи нащрек, но също така е възможно трайно да промени навиците ни.

Забраната за напускане на домовете си вече принуждава все повече хора да започнат да пазаруват онлайн.

В случая не става въпрос за традиционните неща, които купуваме в интернет като дрехи, смарт джаджи и други аксесоари.

Забелязва се все по-сериозен ръст в броя на потребителите, които използват онлайн акаунтите си, за да поръчват храна. Това е най-бързият, удобен и безопасен начин да напълнят хладилника, без да се излагат на риск с излизане до магазина.

Няма как да не отбележим, че съобразно мерките за изолация в някои страни дори не е препоръчително да се посещават физически обекти от този тип. За доста от тях това е новост, която с оглед ситуацията може да се превърне в необходимост.

 

 

Собствениците на вериги, които предлагат доставки по домовете отчитат внушителен брой в поръчките.

Някои от компаниите дори са принудени да търсят нови служители въпреки кризата, за да продължат да работят на пълни обороти.

Доставчиците на храна по домовете също така увеличават своето работно време и предлага нови промоции и специални предложения, за да привлекат повече клиенти.

Тези трендове обхващат дори хора, които никога досега не са използвали подобни платформи и ще продължат да се задълбочават, докато се борим да ограничим коронавируса, съобщава CNet.

Много специалисти също така са на мнението, че тази практика ще продължи и много след като COVID-19 остане в историята.

По този начин разпространението на заразата може да предизвика трайна промяна в навиците на много повече хора, отколкото вероятно си представяте.

Дори хората, които предпочитат да посетят голям магазин, за да си купят всичко, от което се нуждаят ще го правят по различен начин.

Някои от тях ще продължат да се запасяват за дълго време с най-необходимите продукти, а други ще спазват препоръчителната дистанция от два метра, дори когато коронавируса вече не ни заплашва.

 

Още от Digital: Защо не трябва да вземаме важни решения, когато сме гладни