Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
10 резултата за microsoft word
Microsoft Word
Най-добрите безплатни алтернативи на Microsoft Word
Най-добрите безплатни алтернативи на Microsoft Word
Когато попитате хората каква програма използват, за да напишат доклад или писмо, много е вероятно те да кажат Microsoft Word. Това е идеалната текстообработваща програма от години, но вече има някои изключителни и безплатни алтернативи. Ако ви е любопитно кои са те, не пропускайте селекцията на Review Geek за най-добрите безплатни алтернативи на Microsoft Word. Кои са най-важните функции, които трябва да има един добър текстови редактор? 1. Интуитивен потребителски интерфейс. Дори начинаещите потребители трябва да могат лесно да намерят необходимите им функции или инструменти. Трябва да има ясно етикетирани бутони, добре организирани менюта, опции за персонализиране и помощен център за справка. 2. Разширени възможности за редактиране – промяна на шрифта, добавяне на акценти, копиране и поставяне и проследяване на всяка една промяна, направена в документа. 3. Гъвкави опции за форматиране, за да създавате перфектни документи. 4. Широка съвместимост на файлове. Програмата трябва да поддържа всички обичайни файлови разширения, като DOCX, PDF, RTF, EPUB и HTML. 5. Много възможности за експортиране. Независимо дали искате да запазите документа си на хард диска, да го изпратите по имейл или да го синхронизирате в облачно хранилище, добрите текстови процесори трябва да ви улесняват да направите това. 6. Допълнителни инструменти като проверка на правописа и граматиката, показване брой на думите, поддръжка на гласово писане и т.н. LibreOffice Writer LibreOffice Writer е част от LibreOffice – офис пакет с отворен код. Writer е пълнофункционален текстообработващ и настолен инструмент, известен с това, че има също толкова функции както Word. Writer ви позволява да персонализирате напълно стилове на текст и форматиране и има множество шаблони с отворен код, които всеки може да персонализира. Предлага се за Windows, macOS и Linux. Google Docs Google Docs е изключително решение не само защото има приятен, изчистен интерфейс и полезен набор от функции, а защото е базиран на облачното съхранение. Това означава, че можете да получите достъп до него на всеки компютър с интернет връзка (или на вашето iOS или Android устройство). Той работи дори офлайн. Google Docs позволява съвместна работа в реално време, интеграция на G Suite и има широка съвместимост с файлове, включително: PDF, DOCX, TXT, RTF, EPUB и дори iWork и Open Document формати. iWork Pages Ако търсите текстов редактор, който работи в екосистемата на Apple, iWork Pages е вашето решение. Pages работи на вашия Mac, iPad, iPhone и дори PC (чрез iCloud). Освен това поддържа сътрудничество в реално време, което ви позволява да работите по проект със съученици или колеги. Pages ви позволява да защитите с парола документ и да го експортирате като PDF, DOCX, EPUB или PAGES. WPS Office Writer WPS Office Writer е най-доброто решение за тези, които търсят нещо възможно най-близко до Word. Може да го изтеглите на Windows, macOS, Linux, Android, iOS или да ползвате уеб версията. Writer не е точно копие на Word, тъй като има някои уникални функции, като например възможността за отваряне на множество документи в приложението като табове, защита на документи с парола и работа както в тъмен режим, така и в режим на защита на очите. Той е съвместим с формати на Word, Google Docs и Adobe PDF. Въпреки че предлага възможност за облачно съхранение, което е приятен бонус, липсва му всякаква подкрепа за сътрудничество в реално време.   Вижте как се добавим воден знак на документите си в Microsoft Word  
Microsoft Word
Как се добавим воден знак на документите си в Microsoft Word
Как се добавим воден знак на документите си в Microsoft Word
Знаете ли, че можете да добавяте предварително конфигуриран текст или картина като воден знак във вашите документи на Word? Как става това може да разберете от информацията на Make Use Of.   Вмъкване на воден знак в Word Word предоставя четири водни знака, които може да използвате на готово. Това са „Confidential”, „Urgent”, „ASAP” и „Do Not Copy” в текстов формат. Тях може да вмъкнете с едно кликване в документа си. 1. Стартирайте Microsoft Word. Изберете Print Layout от трите икони в долната дясна част на Word. 2. Отидете до Ribbon –> Design таба. 3. Кликнете върху Page Background –> Watermark, за да разширите опциите под него.     4. Изберете някой от водните знаци, който предоставя Word, но се уверете, че е подходящ за документа. 5. Готово! Имайте предвид, че водният знак се вижда само в изгледа „Print Layout“.     Как да използвате персонализиран воден знак? Може да използвате създаден от вас воден знак за документа си. Персонализираните водни знаци могат да са два вида: текстов воден знак и изображение. Следвайте същите стъпки, както по-горе, но изберете „Custom Watermark“ под падащото меню.   Как да създадете персонализиран текстови  воден знак?     1. Отворете прозорца „Printed Watermark“. 2. Изберете опцията „Text Watermark“. 3. Въведете текста, който искате да използвате като воден знак в полето „Text“. Конфигурирайте опциите за език, шрифт, размер, цвят и ориентация. Сложете отметка до „Semitransparent“, ако искате водният знак да е по-тъмен. 4. Кликнете върху „Apply“ и „OK“, когато сте готови.   Как да създадете персонализира воден знак от изображение? 1. В прозореца „Printed Watermark“ изберете опцията „Picture Watermark“ и после кликнете върху бутона „Select Picture.. 2. Можете да качите изображения от вашия компютър, да търсите с Bing за изображение или да го вземете от папката си OneDrive. 3. Кликнете върху „Insert“, ако качвате изображение от вашия компютър. За другите две опции, кликнете „Apply“, за да използвате водния знак. 4. Можете да правите промени по водния знак. Стойността за „Scale” е зададена автоматично по подразбиране, но можете да използвате падащото меню, за да изберете конкретен процент. 5. Опцията „Washout“ показва водния знак по начина, по който трябва да бъде – избледнял в страницата. Можете да деактивирате опцията, за да изведете действителното изображение, но то може да скрие текста.   Изберете и персонализирайте своя воден знак Word ви позволява да промените ръчно цвета, размера и позицията на страницата на водния знак. Водният знак е част от заглавието на документа, въпреки че се появява в средата на страницата или се повтаря на цялата страница. Всичко, което трябва да направите, е да отворите заглавието, като кликнете два пъти някъде в горната част на страницата. При отворена „Нeader“ секция кликнете върху водния знак, за да го изберете като всеки друг обект на страницата. Преместете курсора над водния знак.     След това можете да го персонализирате по четири начина: - Плъзнете водния знак до желана част на страницата. - Можете да добавите различни водни знаци към различните секции в документа си. - Ако това е текстови воден знак, можете да използвате раздела WordArt Tools, за да персонализирате текста. - Ако това е воден знак изображение, можете да използвате всички опции в раздела „Picture Format“, за да коригирате изображението или да приложите ефекти.   Променете един воден знак и персонализирането автоматично ще се отразява на всички страници на вашия документ.   Как да премахнете воден знак Има два начина за премахване на воден знак. 1. Отворете Header и Footer , както е обяснено по-горе. Тъй като изображението или текстовият воден знак вече е редактируемо, можете да го изберете и да натиснете клавиша „Delete“. 2. Отидете до таба Design –> кликнете бутона „Watermark“ и изберете опцията „Remove Watermark“.   Точно както преместването или промяната на размера на водния знак, изтриването му го премахва от всяка страница на вашия документ.   Вижте 4 полезни настройки за Microsoft Word, които може би не знаете
софтуер
Най-добрите алтернативи на Microsoft Word 2019
Най-добрите алтернативи на Microsoft Word 2019
Всеки се нуждае от добър текстов редактор, а Microsoft Word е един от най-добрите благодарение на широката си поддръжка, интегрирането с други Office приложения и огромната гама от висококачествени шаблони.   Тези мощност и удобство обаче не са евтини, дори и при абонаментния модел на Microsoft Office 365, който разпределя цената през цялата година. За щастие, има някои добри алтернативи на Word, които си струва да погледнете.   От Tech Radar са съставили списък с най-добрите алтернативи на Microsoft Word 2019.   1. WPS Office Free WPS Office Free има елегантен дизайн, много подобен на текущата версия на Microsoft Word. Ако ви харесва да използвате Office 2007 или по-нова версия, преместването ще бъде доста безпроблемно. WPS Office Free има опция за преглеждане на множество документи, функция, която не се намира в Word. Друг приятен момент е богатият набор от шаблони за документи, които имате на разположение. Освен това, безплатната версия на WPS Office предлага и 1 GB пространство в облака, за да съхранявате файловете си.   2. LibreOffice Ако се чувствате най-добре с по-старите версии на Microsoft Word, ще се влюбите в LibreOffice Writer. Ще отнеме малко повече време, ако сте свикнали само с по-новите версии на Microsoft Office, но менютата и иконите са прости и интуитивни, така че не се притеснявайте, ако се спрете на този софтуер.   LibreOffice Writer е напълно съвместим с документи на Microsoft Word (включително DOC и DOCX), както и с други често използвани текстови файлови формати, така че няма да имате проблеми с обмена на файлове с приятели или колеги, които използват различен софтуер или когато отваряте старите си файлове.   Това, което отличава LibreOffice Writer от другите безплатни алтернативи на Microsoft Word, е гоямата активна общност от потребители и разработчици, които са създали стотици безплатни приставки и шаблони, които можете да изтеглите и използвате. Самата LibreOffice програма също получава редовни актуализации. Единственото нещо, което липсва, е интегрираната облачна поддръжка, но можете лесно да синхронизирате файловете си с помощта на Dropbox или OneDrive, така че това е малък недостатък.   3. Apache OpenOffice Apache OpenOffice предлага отлична съвместимост с документи на Microsoft Word и работи безпроблемно с електронни таблици, бази данни и приложения за презентации. Почти няма разлика между функциите или интерфейсите на Apache OpenOffice и LibreOffice, защото двете програми използват един код в основата си. Основната разлика е, че OpenOffice получава само една или две актуализации годишно, докато LibreOffice се обновява на всеки няколко месеца благодарение на по-големия си екип от доброволци.   4. SoftMaker FreeOffice  Интерфейсът на SoftMaker FreeOffice е по-малко претрупан от останалите алтернативи на Microsoft Word, но не се скъпи на инструменти и настройки. Някои функции са прибрани в подменютата, но можете да персонализирате лентите с инструменти, като добавяте, премахвате и пренареждате иконите. Всички основни неща са налице, а SoftMaker FreeOffice  улеснява създаването на интерактивни документи с полета и отметки, които след това можете да запазите като PDF файлове.   Недостатъкът на програмата е невъзможността ѝ да запази работата ви в DOCX формата на Microsoft. Това е жалко, защото този по-нов формат има няколко предимства пред DOC.   Вижте какво трябва да знаем за Microsoft Office 2019
Google Docs
Как да запазваме снимки от документи в Google Docs и Microsoft Word
Как да запазваме снимки от документи в Google Docs и Microsoft Word
Вероятно поне веднъж сте изпадали в ситуация, когато получите документ с много снимки в него, които не можете да запазите. Дори да няма как да го направите с класическото кликване с десния бутон има лесен начин как да се справите с този проблем.   Трябва да отделите малко повече време, но в крайна сметка ще успеете да съхраниете на компютъра снимките, които са ви пратени в Google Docs и Microsoft Word документи. Ето как да го направите, предаде МakeUseOf:   Как да запазим изображения от файлове в Google Docs   1. Oтворете последователно "File>Download as>Web Page (HTML)". 2. Намерете папката, в която сте запазили ZIP файла на компютъра. 3. След като го отворите ще забележите и наличието на папка "Images". 4. Кликнете върху нея и ще откриете всички снимки съхранявани в Google документа.     Как да запазим снимки от документи в Microsoft Word   1. Отворете желания документ и изберете "File>Save As". 2. Потърсете в падащото меню раздела "File Format".  3. Изберете "Web Page (.htm)". 4. Oткрийте папката, в която сте запазили файла. 5. Двойно кликване на мишката ще зареди снимката в уеб браузъра. 6. Вече можете с десния бутон и "Save Image As" да запазите снимката.     Гореизброените стъпки ще ви спестят ценно време да се чудите как да се измъкнете от ситуацията и да търсите в интернет. Разбира се има и много софтуерни решения и разширения за водещите уеб браузъри, които имат същия ефект. Все пак по една или друга причина може да не искате да инсталирате допълнителни програми на устройството, което го използвате. Ако отговора е положителен и следвате тези стъпки лесно ще успеете да копирате и съхраните снимките от файлове в Microsoft Word и Google Docs.   Още от Digital: Google Docs срещу Microsoft Word - коя услуга да изберем
Microsoft Word
5 полезни алтернативи на Microsoft Word
5 полезни алтернативи на Microsoft Word
Microsoft Word е много популярна текстообработваща програма, но много хора все още не я използват. Независимо дали става въпрос за цена, достъп или предпочитание, не всеки е фен на Word.   Ако попадате в тази категория, може да използвате алтернативни офис пакети като LibreOffice или Google Docs. Или някоя от другите добри и безплатни възможности. От Make Use Of препоръчват да започнем търсенето от тези 5 алтернативи на Microsoft Word.   1. Jarte Jarte има ясен и лесен интерфейс, който улеснява работата с документи. Можете да създадете няколко документа в един прозорец, като използвате табовете в горната част. Също така имате опции за персонализиране.   Характеристики: - Редактиране с основни инструменти като копиране, поставяне, намиране и проверка на правописа, както и речник и тезаурус. - Вмъкване на изображения, хипервръзки, таблици, уравнения и обекти. - Форматиране на шрифтовете с удебелен шрифт, курсив, подчертаване, цвят, размер и стил. - Регулиране на параграфите, като използвате подравняване, тире, разстояние между редовете и табулации. - И още: многобройни изгледи, брой думи, страници и знаци, увеличение или намаляване и вградена функция за снимка на екрана.   Можете да изтеглите и използвате Jarte безплатно. Ако се интересувате от бонус функции, като например персонализирани клавишни комбинации, скриптове и автокоригиране, ще трябва да платите за Jarte Plus.   2. AbleWord Интерфейсът на AbleWord е много подобен на този на Microsoft Word. Имате стандартно меню в горната част с „File”, „Edit” и „View”, бутони за бързи действия и лентата за форматиране на шрифтове.   Характеристики: - Запазване на документите като DOC, DOCX, PDF, HTML, или TXT. - Вмъкване на изображения, текстови рамки, таблици и номера на страници. - Форматиране на шрифтове, абзаци, стилове, колони, булети и номериране. - Използване на таблици чрез вмъкване, избиране или изтриване заедно със сливането и разделянето на клетки. - И още: импортиране на PDF файлове, различни изгледи, брой думи, мащабиране, както и опции за оформление на страницата.   AbleWord е достъпен за изтегляне и използване напълно безплатно. И ако имате нужда от помощ, просто кликнете върху бутона Help от лентата с инструменти или посетете AbleWord Online Help.   3. WordGraph SSuite Office предоставя множество приложения като текстообработващи програми, електронни таблици и редактори. Един от тези продукти е WordGraph и е чудесна алтернатива на Microsoft Word. Подобно на AbleWord, в горната част има стандартно меню, бутони за бързо действие и лента с инструменти за форматиране. Всеки нов документ се отваря в отделен таб. Характеристики: - Избор на изгледи - Вмъкване на обекти, изображения, таблици, връзки, емотикони, уравнения, автоматичен текст и шрифтове. - Форматиране на шрифтове, абзаци и визуални текстови ефекти. - Използване на инструменти за проверка на правописа, брой думи, проследяване на промените и онлайн речници, тезауруси и преводи. - И още: експортиране на документи, история и статистически данни, клавишни комбинации и интегриране в облак за съхранение.   Можете да изтеглите WordGraph безплатно, както и другите продукти на SSuite. Можете също така да намерите полезни онлайн уроци, ако имате конкретни въпроси.   4. FocusWriter FocusWriter е идеален за тези, които не искат нищо странично да ги разсейва. Когато отворите FocusWriter, ще видите областта на документа на красив фон. Така че, можете да започнете да пишете веднага. Приложението предлага полезни функции, които биха ви потрябвали в текстообработващата програма.   Характеристики: - Редактиране с основни функции за отмяна, изрязване, копиране и поставяне. - Форматиране на шрифтове, абзаци, заглавия. - Използване на инструменти за намиране, замяна, проверка на правописа и символи. - Коригиране на настройките за фокусиран текст, теми и предпочитания за фокусиране. - И още: статистически данни за ежедневния прогрес, задаване на цели, персонализиране на лентата с инструменти и клавишни комбинации. FocusWriter е безплатен и достъпен на различни платформи. Ако харесвате функциите на текстообработващите програми, но предпочитате фокусиран инструмент за писане, това е приложението за вас.   5. Shaxpir 4 Shaxpir 4 е текстообработващ процесор, който е идеален за писатели. Но може да го използвате за писане на статии, есета и дори за идеите си. Можете да организирате документите си по видове като книги, разкази или статии, всичко това в атрактивен, интуитивен интерфейс.   Характеристики: - Придвижвате се до съдържанието с помощта на страничната лента. - Форматиране на шрифтове, абзаци, стилове и списъци. - Вмъкване на изображения, връзки. - Експортиране на елементи като DOCX или HTML. - И още: История на версиите (платено), брой думи, проверка на правописа, цветен дисплей, проверка на правописа и създаване на съдържание по тип и папки.   Shaxpir 4 се предлага безплатно, а Shaxpir 4 Pro се предлага с безплатен пробен период. Ако решите да се абонирате за про версията, ще получите функции като експортиране на EPUB, персонализирани теми и история на версиите.   Вижте три полезни функции, които ще услеснят работата ви в Microsoft Word
Microsoft Word
4 полезни съвета за Microsoft Word, които може би не знаете
4 полезни съвета за Microsoft Word, които може би не знаете
Microsoft Word е универсален софтуер за обработка на текст. Това е една гъвкава програма,  но може да не знаете как да се възползвате от всичките ѝ мощни функции. Ако е така, вие сте на правилното място.   От Make Use Of, показват как може да вмъкнем картина в Word без да преместваме текста, как да номерираме страници и други полезни трикове.   1. Как да вмъкнете снимка в Word без да движите текста Много хора вмъкват изображения в Word документите си между параграфите, тъй като това е най-лесният начин за вграждане на изображения. Но може да направите форматирането на вашия документ много по-просто.   Отворете Word документ, форматиран по стандартния начин, както е показано тук.     Изберете Insert –> Pictures в средата на абзаца. Целият текст ще се премести надолу по страницата, тъй като вмъкнатото изображение поема целия този раздел на документа. Ето как може да решите този проблем.   След като поставите и изберете изображението, в горния десен ъгъл на изображението ще се появи квадрат. Изберете квадрата, за да видите падащото меню Layout Options. Можете да получите достъп до същото меню, като кликнете върху изображението и изберете „Wrap Text“ под таба „Format“.   Опцията по подразбиране е „In Line with Text“, но тя не ви е нужна. Когато задържите курсора на мишката върху опциите под „With Text Wrapping“, ще видите шест варианта, които форматират вашата картина и текст по различен начин: 1. Square – текстът се разпределя около изображението ви в квадратна форма. 2. Tight – текстът се разпределя около вашето изображение, като същевременно следва формата му. 3. Through – текстът ще попълни всички бели интервали в самото изображение. 4. Top and Bottom – текстът се появява над и под изображението ви. 5. Behind Text – изображението се покрива с текст. 6. In Front of Text – изображението покрива текста зад него.   За да вмъкнете и свободно да движите изображение в средата на вашия текст, можете да изберете „Square“, „Tight“ или „Through“. Само не забравяйте, че опциите „Tight“ и „Through“ работят най-добре с изображения с прозрачен фон. В примера по-долу е използвана опцията „Square“.     2. Брой страници в секции Функцията за номериране на страници на Word е една от тези, които задължително трябва да персонализирате. Когато пишете документ с много части, може да искате да номерирате всяка от тях индивидуално, започвайки от едно. Това е особено полезно, когато искате да използвате римски цифри за един раздел и традиционно номериране за останалите. За да започнете, определете секцията, в която искате да създадете нов набор от номера на страниците. След това  изберете тази секция с курсора, отидете на таба „Page Layout“ и кликнете „Breaks –> Next Page.     Това ще отдели този раздел от останалата част от вашия документ и ще прехвърли текста на следващата страница. На страницата след това прекъсване кликнете върху заглавната лентата, за да влезете в таба „Header & Footer Tools“. Кликнете върху „Link to Previous“.     В същия таб „Header & Footer“, отидете до Page Number –> Format Page Numbers. Ако искате да промените номерата на страниците на този раздел на римски цифри, можете да направите това, като изберете тази опция от падащото меню „Number format“. За да започнете този раздел от първата страница, натиснете „Start at“ и Word ще започне с „1“ по подразбиране.   3. Добавете изскачащи коментари за редактиране В допълнение към всички полезни функции на Word, инструментът ви позволява да си сътрудничите и с други потребители, като използвате коментари. Можете да направите коментар, като подчертаете даден текст и след това изберете Insert –> Comment от менюто.   Вие или вашият читател можете да отговорите на коментар, като изберете иконата за отговор от дясната страна на балона за коментар. Когато приключите да четете коментара, кликнете с десния бутон върху него и изберете „Delete Comment“, за да го премахнете от документа.   Може също да изберете „Mark Comment Done“, за да запазите коментара, но да го маркирате в сиво. 4. Проучване на избрания текст в Word За всички думи, които ви са чужди и неразбрани, докато четете даден Word документ, създаден от някой друг, може да използвате вградената функция „Smart Lookup“ на Word. Всичко, което трябва да направите, е да маркирате текста или фразата, да кликнете с десния бутон върху него и да изберете „Smart Lookup“.     Имайте предвид, че тази функция е достъпна само в Word 2016 и безплатната онлайн версия на Microsoft Office. За Word 2013 можете да използвате добавка за речник или опцията за търсене с Bing.     Кликнете върху „Smart Lookup“ и ще забележите лента с менюта, която се показва от дясната страна на екрана.   Word показва резултати от търсенето с Bing и свързаните страници от Wikipedia под таба „Explore“,. Ако кликнете върху таба „Define“, Word ще ви покаже различни значения на думата от Оксфордския речник.   Вижте как да добавим воден знак на документите си в Microsoft Word
Microsoft Word
Приложението Microsoft Word вече е изтеглено над 1 млрд. пъти за Android
Приложението Microsoft Word вече е изтеглено над 1 млрд. пъти за Android
Въпреки популярността на приложения като Google Docs продължава да има много хора, които използват Microsoft Word за създаване и управление на текстови файлове. Вече ви информирахме, че Word е първото приложение на Microsoft с над 500 млн. инсталации в Google Play. Сега малко повече от година по-късно разбираме, че приложението е постигнало следващия си голям успех, преминавайки психологическата граница от 1 млрд. инсталации за устройствата с Android.   По този начин Microsoft Word се присъединява към премиум клуба на мобилни приложения, в който попадат малък брой заглавия постигнали подобен успех. Едва ли има по-категорично доказателство от тези цифри, че собствениците на смартфони предпочитат да използват Word, когато са в движение. В случая става въпрос за инсталациите на приложението, като реалния брой на хората, които ежедневно отварят Word на мобилните си устройства може да бъде съвсем различен, предаде AndroidPolice.     Причината е, че Microsoft имат различни споразумения с производителите с Android, съгласно които ги карат да преинсталират предварително приложенията им. Това означава, че е възможно да има смартфони с инсталиран Word, който никога не е стартиран от собствениците им. Все пак трябва да отбележим, че пред подобен проблем са изправени и другите приложения в Google Play, които могат да се похвалят, че вече са генерирали повече от 1 млрд. инсталации за популярната платформа.   Oще от Digital: Най-добрите Android приложения за писане на текстове
Microsoft Word
4 полезни настройки за Microsoft Word, които може би не знаете
4 полезни настройки за Microsoft Word, които може би не знаете
Когато отворите Microsoft Word за първи път, можете веднага да започнете да създавате документи. Приложението предлага много вградени функции и настройки по подразбиране, които ви помагат за това.   Ще видите полезни табове, бутони и ленти с инструменти, но Word може да се грижи и за правописа, граматиката и други корекции. Повечето хора просто започват да пишат без да се замислят за тези инструменти, но можете да подобрите работата си ако се възползвате от съветите на Make Use Of.   1. Настройки за правопис, граматика и проверка Отворете Word на вашия Windows компютър с някакъв документ. От менюто изберете File -> Options -> Proofing. Ще видите всички възможности за коригиране на правописа и граматиката. Някои се отнасят за всички програми на Microsoft Office, които имате, докато други се отнасят само за Word.     Отворете Word на вашия Mac с някой документ. Изберете Word от лентата с менюта, изберете Preferencs и след това кликнете върху „Spelling & Grammar“. Ще видите множество настройки за правопис и граматика.     Отделете си малко време, за да прочетете всяка настройка и да разберете от какво точно имате мужда. А ако кликнете върху бутона „Settings“, можете да активирате или деактивирате много допълнителни настройки за правопис, граматика и проверка. В Windows, бутонът е в секцията „When correcting spelling and grammar in Word“, а в Mac под „Grammar“.   2. Настройки за автоматично коригиране Отворете Word на Windows компютър, от менюто изберете File -> Options -> Proofing. Кликнете върху бутона „AutoCorrect“ в горната част на прозореца.     Отворете Word на Mac, изберете Word -> Preferences -> AutoCorrect.     В изскачащия прозорец можете да активирате или деактивирате различни опции за автоматично коригиране. Можете също да създавате изключения от правилата, които имате, като кликнете върху бутона „Exceptions“.   3. Лента с инструменти за бърз достъп Лентата с инструменти за бърз достъп се намира в горния ляв ъгъл на Word прозореца. Нейната цел е да осигурява достъп до инструментите, от които се нуждаете бързо. Така че отделете време, за да я персонализирате и по този начин да си спестите време. По подразбиране лентата с инструменти съдържа бутони като „Save“, „Undo“ и „Redo“, но ако използвате много по-често други инструменти, най-добре е да ги поставите на това удобно място.   В Windows, изберете File -> Options -> Quick Access Toolbar.     На Mac, изберете Word -> Preferences -> Ribbon & Toolbar. Кликнете върху бутона „Quick Access Toolbar“ в горната част на прозореца.     В лентата Quick Access Toolbar елементите отляво са командите, които можете да използвате, а тези отдясно са лентата с избрани инструменти. Можете да премахнете действие от лентата с инструменти, като го изберете и кликнете върху стрелката „Remove“ в центъра. За да добавите действие, изберете го отляво и кликнете върху Add в центъра. Можете да изберете от „Popular Commands“ или да кликнете върху падащото меню за пълен списък от действия, които съществуват в табовете на Word. Кликнете върху инструмент отляво, за да го добавите вдясно и върху „OK“, когато приключите.     Ако някога искате да се върнете към командите по подразбиране, отворете отново настройките на лентата с инструменти за бърз достъп. След това в Windows в долната част на прозореца под „Customizations“ кликнете върху Reset -> Reset only Quick Access Toolbar. На Mac, кликнете върху „Settings“ и изберете „Reset only Quick Access Toolbar“.     4. Лентата за състоянието Лентата за състоянието се намира в долната част на Word прозореца и предоставя много полезна информация, така че си струва да ѝ отделите време, за да я персонализирате. Windows, кликнете с десния бутон върху лентата на състоянието, а на Mac кликнете с десния бутон върху нея или задръжте клавиша „Control“ и кликнете върху лентата. Когато се появи менюто, проверете дали елементи, от които се нуждаете се показват в лентата за състоянието.   Вижте какво трябва да знаем за Microsoft Office 2019
Microsoft Word
Как да изтрием хоризонтална линия в текста на Microsoft Word, която не иска да се махне
Как да изтрием хоризонтална линия в текста на Microsoft Word, която не иска да се махне
Независимо колко често използвате Microsoft Word никога не сте застраховани, че няма да се натъкнете на неочакван проблем с популярния текстови редактор. Ситуацията става по-неприятно в случаите, когато работите над дълъг документ и по една или друга причина структурата на файла ви се промени. Потребителите често се оплакват от това, че вградените снимки във файла изкривяват текста около тях и това наистина може да е доста досадно и да отнеме доста време, докато се справите с неочаквания бъг.    Aко постоянно ви се налага да създавате дълги текстове в Microsoft Word със сигурност сте се сблъсквали с появата на хоризонтална лента в средата на документа, която не иска да изчезне. Дори и да използвате обичайните начини за изтриване на символи в oфис пакета тя продължава да стои, което не само ще ви създаде тревоги, но ще ангажира ценното ви време. Все пак има начин как да овладеете ситуацията и с няколко кликвания да махнете лентата от средата на своя документ. Ето как да го направите, според MakeUseOf:   1. Имайте предвид, че натискането на Backspace бутона няма да махне лентата и се налага да използвате алтернативен подход.  2. Поставете курсора на мишката точно над самата хоризонтална лента.  3. Кликнете върху раздела "Home" и изберете секцията "Paragraph".  4. Oтворете падащата стрелка до иконата "Border" и маркирайте опцията "No Border".     Aко всичко е наред този процес ще махне досадната лента и ще ви позволи да се фокусирате изцяло върху документа, над който работите. Винаги може да повторите гореизброените стъпки в случай, че пак се озовете в тази досадна ситуация. На този етап няма по-бърз начин да постигнете този ефект. Можем само да се надяваме, че Microsoft ще предоставят ъпдейт за популярния си софтуер, който дългосрочно да отстрани този проблем.   Вижте три полезни функции, които ще улеснят работата ви в Microsoft Word
Microsoft Word
Вече ще можем да чатим в Microsoft Word и PowerPoint
Вече ще можем да чатим в Microsoft Word и PowerPoint
Новата функция Document Chat ще ни улесни значително в случаите, когато няколко човека работим над даден документ.
DMCA.com Protection Status