Докато пандемията с COVID-19 успява да намали работата на някои компании и дори да закрие временно цели работни отрасли, други се развиват на пълни обороти. Възползвайки се от ситуацията, онлайн платформите за комуникация имат няколко пъти по-висок трафик, спрямо времето преди коронавирус кризата. 

Всеки ден чуваме за нови и нови рекорди, но и за проблеми, междуконкурентни интриги и проблеми със сигурността. Всичко това върви ръка за ръка, когато става дума за огромни пари, конкуренция и обслужване на огромно количество потребители. 

 

 

Поредният рекордно висок ръст в потреблението идва от технологичният гигант Microsoft, който днес обяви за вчерашният си дневен рекорд от 2.7 милиарда минути за срещи онлайн между потребителите му. 

Това е с 200% повече в срвнение с предишният абсолютен рекорд на компанията, който също беше отбелязан в самото начало на световната домашна изолация заради COVID-19. На 16 Март 2020 година, Microsoft отбелязаха, че потребителите им са били общо онлайн 900 милиона минути.

При последният доклад на Microsoft Team от началото на Март, са отчетени 44 милиона активни потребители. Като база за сравнение, при доклад през Ноември те бяха 32 милиона. Каква ще е цифрата за Април, можем само да предполагаме, но предвид днешният рекорд и тенденцията за увеличаване има големи шансове цифрата да набъбне дори до 100 милиона.

Огромният ръст в активността в услугите на Microsoft идва след като популярното приложение за групови конферентни видео разговори Zoom вече не е на челна позиция в световните класации. Ще припомним, че и Zoom отбеляза нечувано увеличение. Само до преди три месеца потребителите използващи Zoom за един ден бяха едва 10 милиона, доколкото през месец Март, броят им се увеличи до 200 милиона. 

 

 

Стремителният прираст обаче беше до момента в който не се разрази скандала с това, че Zoom пренасочват разговори към сървъри в Китай. От компанията заявиха, че това е било неволна грешка при взети мерки за разтоварване на трафика. След което бързо коригираха проблема. 

Това обаче не беше достатъчно и редица компании забраниха на служителите си да използват Zoom за бизнес комуникация, защото е компрометиран и има сериозни пропуски в сигурността. Дори правителството в държави като като Китай и Германия забрани употребата на Zoom.  

В същото време пък Microsoft работиха усилено в подобряване качеството на услугите си и внедряването на нови функции в тях. Както е видно от рекордните цифри - резултатът не закъсня.

 

Още от Digital.bg: Как да използвате новата фукция на Skype за видеоразговори, дори да нямате акаунт