Сигурността на личните данни е винаги актуален проблем, когато става въпрос за активността на потребителите онлайн. Фишинг измамите, зловредните приложения и рансъмуер вирусите продължават да бъдат най-големите заплахи в интернет. Водещите разработчици на уеб браузъри предлагат широк набор от функции, с които опитват да ни предпазят.

Apple предизвикаха широки дискусии с интеграцията на Privacy Labels в своя онлайн магазин за приложения. По този начин потребителите могат да виждат какви лични данни събират заглавията в App Store още преди да ги изтеглят. Някои големи разработчици като Facebook вече се оплакаха, че доста хора се възползват и не дават разрешение за достъп до информацията за таргетиране на реклами.

Подобна функционалност ще стане част и от Microsoft Edge, като компанията вече експериментира с идеята в Dev Channel канала за разработка на уеб браузъра. Потребителите ще виждат на началния екран съобщение, което ги подканя да дадат своето разрешение личните данни да се използват за таргетиране на реклами в Windows.

 

 

Уведомлението разкрива, че Microsoft искат да получат съгласието на потребителите за персонализиране на Edge, но също на услуги като Search, Shopping, News и Ads. Съобщението се контролира от нова настройка, която може да се открие в менюто под името "Share Browsing Data With Other Windows Features", информира mspoweruser.

Предоставянето на разрешения означaва, че браузъра ще споделя данни за активността ни с другите софтуерни ресурси на Windows. В това число влизат история на отваряните сайтове, най-посещавани страници, заявките в търсачката  и др.

Тестовете ще продължат няколко седмици и се очаква функцията да е налична за всички профили до края на юли.

 

Oще от Digital: Microsoft Edge е най-добре работещият браузър за Windows 10, според Microsoft