Aктивността на потребителите отново позволи на водещите производители на смартфони да генерират солидни приходи през декемврийския празничен сезон. Последните данни от проучване на Canalys показват, че Apple и Samsung завършват изминалата година като най-големите имена в индустрията, което едва ли е изненадващо.
Разликата между първата и втората позиция е едва 2%, което е гаранция за още по-интензивни събития през 2022г. Xiaomi е единственият бранд, който разширява агресивно влиянието си и може да се доближи до позициите на Apple (22%) и Samsung (20%) в световния пазар на смартфони.
Въпреки това компанията успява да генерира 12% от доставките през последните 12 месеца. Дистанцията между Xiaomi и двете доминиращи компании изглежда твърде голяма, за да бъде преодоляна преди края на годината. Високото търсене към iPhone 13 серията и предстоящата премиера на Samsung Galaxy S22 също ще допринесе за запазването на баланса на силите през 2022г.
Възможността друг бранд да разруши двуполюсният модел на Samsung и Apple е повлияна сериозно и от други фактори. Сериозно предимство на Galaxy и iPhone смартфоните е добре разпознаваемия бранд, с който привличат потребителите. През последните месеци всички компании в пазара на смартфони са засегнати по един или друг начин от недостига на компоненти.
Кризата с хардуера прави много трудно планирането, разработката и дистрибуцията на нови модели от големите производители. Алтернативните брандове като Xiaomi ще е необходимо да се справят с допълнителни затруднения в опита си да увеличат своите продажби през настоящата година.
Търговските санкции на САЩ срещу Huawei също ще допринесат за запазване на сегашната ситуация, тъй като китайския гигант беше започнал да се превръща в сериозен конкурент на Samsung и Apple. В дългосрочен план Xiaomi изглеждат като най-потенциалния бранд, който да застраши позициите на двата най-големи производителя в индустрията.
Още от Digital: Защо 2022г., ще е годината на Android смартфоните, а не на iPhone
Discussion about this post