Личните данни на потребителите са основен източник на приходи за широка мрежа от технологични компании, разработчици и маркетингови партньори. Всяка снимка, публикация или друг детайл за индивидуалните предпочитания може да бъде визуализиран като реклама в интернет. Активността в социалните мрежи и приложенията за комуникация често може да изложи на риск поверителна информация.

Хакерите са доста активни и използват всяка уязвимост, за да компрометират данните на повече потребители в интернет. Дори компании от ранга на Facebook не са застраховани. В миналото компанията е ставала център на редица конфликти и само предни дни изтекоха личните данни на 533 млн. потребители на Facebook.

LinkedIn е най-популярната платформа с професионална насоченост в интернет, която вече е собственост на Microsoft и се използва от над 700 души по цял свят. Огромната мрежа от бизнеси, които използват услугата предоставят широк набор от възможности за комуникация с нови хора, откриване на полезна информация и кандидатстване за работни позиции.

 

 

Ако имате акаунт в LinkedIn вероятно сте наясно с функциите на платформата, която изглежда също не е застрахована срещу хакери. Експерти по сигурността от CyberNews предупреждават, че в популярни хакерски форуми се разпространява информацията на 500 млн. профила в LinkedIn. Анонимният потребител, който публикува данните потвърждава достоверността, като публикува детайли за 2 млн. регистрации.

Въпросният акаунт твърди, че разполага с важни данни за 500 млн. души и е склонен да се раздели с тях срещу минимум четирицифрена сума в долари. Огромният брой потребители станали жертва на атаката определено може да привлече интереса на големи рекламни компании и агенции.

Teстовете на CyberNews потвърждават информацията и определят фишинг атаката като основен метод, с който хакерите са компрометирали толкова потребители в LinkedIn. Aко се намери купувач, който плати исканата сума в биткойн ще бъде много трудно проследяването на данните.

Смяната на паролата е задължително за активните потребители на LinkedIn, които искат да се предпазят.

 

Още от Digital: LinkedIn ще позволи да прикачваме мултимедийно съдържание към своите профили