Spotify е впечатляваща платформа за стрийминг на музикално съдържание, която предлага интелигентен начин за откриване на нови парчета, създаване на плейлисти и слушане офлайн. Ако сте използвали услугата вероятно сами сте се уверили в предимствата, които предлага. Единственият реален конкурент на Spotify е Apple Music, която се радва на невероятна популярност сред собствениците на устройства с Android.

В момента платформата има каталог от над 60 млн. парчета, четири милиарди плейлисти, както и 1.9 млн. подкаста. Потребителската база на Spotify надхвърля 320 млн. души, като повече от 140 млн. потребители плащат за абонамент. За да добиете още по-добра представа какво означават тези цифри ще допълним, че Apple Music се използва от 72 млн. потребители.

Teзи цифри нагледно очертават предимствата на Spotify, но колкото и странно да звучи това не е достатъчно платформата да се превърна в стрийминг услугата с най-много потребители. Причината е, че Spotify не може да се конкурира с друго популярно приложение, без което не можем.

 

 

 

 

Това е YouTube. На пръв поглед услугата не е разработена за стрийминг на музика, но е факт, че все повече хора използват своите профили именно за слушане. Около 20 млн. потребители плащат за премиум акаунт в YouTube. Въпреки това повече от 2 млрд. души използват активно платформата всеки месец.

Неслучайно това е вторият най-популярен уеб сайт в интернет, който генерира още по-голям трафик в контекста на пандемията от COVID-19. Любопитен факт е, че YouTube се използва на 80 езика в над 100 държави по цял свят, като това е важно предимство на услугата.

Трябва да отбележим също, че седем от най-гледаните клипове в челните десет на YouTube са музикални парчета.

 

Oще от Digital: YouTube Music срещу Spotify – коя стрийминг услуга e по-добра