Смартфоните са най-продаваните устройства в сектора за потребителска електроника от години и продължават да са водещ източник на технологичните иновации. Невероятните възможности, които предлагат Android и iOS устройствата превъзхождат способностите на настолните компютри от близкото минало.

Гласовите асистенти като Apple Siri и Google Assistant, както и усъвършенстваните алгоритми с изкуствен интелект промениха изцяло смартфоните. Google и Apple инвестират внушителни средства, за да развиват своите екосистеми и имат най-голяма заслуга за превръщането на смартфоните в потенциален заместител на настолните компютри.

Мобилните джаджи са винаги около нас и позволяват да направим, почти всичко, което можем да направим и от десктопа. Конкуренцията между компанията прави смартфоните по-достъпни и това е важна предпоставка за солидните им продажби. С течение на времето, обаче устройствата на водещите брандове започват да се обезценяват и това е фактор с непреодолим характер.

Следенето на този показател е добър аналитичен индикатор за актуалните тенденции в световния пазар на смартфони.

 

 

Покупката на нов смартфон е инвестиция, чиято икономическа логика продължава две-три години. Това е срока, в който повечето хора актуализират към новите устройства и определя жизнения цикъл на по-старите модели. Специалисти на BankMyCell проведоха интересно проучване, което обхваща над 310 модела смартфони, за да определят кои брандове се обезценяват най-бързо.

Оказва се, че смартфоните с Android губят своята първоначална стойност два пъти по-бързо от iPhone през първите две години от притежанието. Конкретните данни показват, че цената на iOS устройства намалява съответно със 16.7% и 35.6% през първите 12 и 24 месеца. Идентичните стойности при смартфоните с Android са респективно 33.6% и 61.5% през първата и втората година от извършването на покупката.

След четири години всеки iPhone губи средно 66.4% от своята стойност, докато при Android цифрата е 81.1%. Бюджетните устройства, които работят с Android и цена от $350 поевтиняват с над 50% през първата година, докато при iPhone цифрата е 22.3%.

 

Още от Digital: Ще преживее ли бизнесът със смартфони още една рецесия