Водещите производители на смартфони от Китай продължават да разширяват агресивно влиянието си на европейския пазар. Последните данни на анализатори от Canalys разкриват, че брандове като Huawei и Xiaomi са увеличили пазарния си дял за сметка на другите големи компании в този сегмент. Най-засегнатите от тези процеси са Samsung, Apple и HMD Global. Данните в проучването показват, че Huawei са увеличили пазарния си дял с внушителните 55.7% през последното тримесечие на 2018г. 

 

Китайският гигант е генерирал 23.6% от продажбите в ЕС за периода октомври-декември, през които е доставил 13.3 млн. смартфона. Това е осезаем ръст, спрямо 14.8%, отчетени в края на 2017г, предаде АndroidAuthority. В момента Huawei е третият най-голям производител в Европа, но продължава да скъсява дистанцията от Samsung и Apple, които са лидери в този сегмент през 2018г. Xiaomi също демонстрират добро представяне, тъй като са увеличили с 62% продажбите си на смартфони с Android.

 

HMD Global вече разполагат с 2.4% дял на европейския континент, благодарение на 1.3 млн. продажби през последното тримесечие. В същото време Samsung и Apple, които са лидери в пазара на смартфони на европейския континент редуцират своя дял със съответно 1% и 5.1%. Разликата между тях продължава да е минимална, тъй като Samsung генерират 28.7% от продажбите, докато при Apple тази стойност e 26%. Huawei стават все по-голям конкурент, и притежават 23.6% от европейския пазар.

 

Още от Digital: Какви ще са тенденциите при смартфоните през 2019г.