Добавената реалност (AR) не е нова технология. Още преди Oculus, Vive и HoloLens имаше наченки на AR на нашите телефони – от AR приложението Layar до играта Pokemon GO. С появата на Apple ARKit и Google ARCore, обаче, добавената реалност има потенциала да стане още по-широко разпространена технология.

 

Но какво наистина може да направи добавената реалност на малкия екран? От Slash Gear разглеждат някои от практическите приложения на ARCore и ARKit приложенията, за да разберем същността им.

VR срещу AR

Разликата между виртуалната и добавената реалност вече сме я дискутирали, така че няма да се повтаряме. Достатъчно е да кажем, че добавената реалност налага цифрови обекти над реалните, а не създава всичко цифрово, както виртуалната реалност.

 

Добавената реалност има потенциал при персоналните компютри, с устройства като Microsoft HoloLens и все още предстоящия Magic Leap. Но в този случай липсва мобилността, въпреки високите разходи, които ще трябва да направите.

 

С мобилните AR платформи, като ARCore и ARKit, можете благодарение на телефона си,  да използвате AR приложение, когато и където пожелаете. ARCore и ARKit използват сензорите на телефона, като камера и жироскоп, както и компютърни визии и алгоритми, и по този начин наистина правят обектите да изглеждат като част от вашия свят.

Маркетинг и реклама

Най-големият и печеливш потенциал на mobile AR са маркетинга и рекламата. Вече има приложения от фирми, особено продавачи на домашно обзавеждане, с AR функции. Те позволяват на потребителите лесно да поставят ваза или диван на празно място в стаята, за да видят дали те съответстват на декора.


Добавената реалност обаче няма да се използва само за тестване на продукти. Тя може да се използва и за рекламиране на места по начини, които иначе биха били невъзможни. От плаващите сигнали до интерактивни обекти и промоции за предстоящи промоции, AR може да увеличи участието на клиентите. И тъй като потребителите ще трябва да извадят телефоните си, за да ги видят, те няма да бъдат толкова натрапчиви, колкото другите реклами.

Образование

Има толкова малко неща, които можете да правите в класната стая, дори и със силата на интернет. Разширената реалност практически вмъква почти безкрайно измерение на начините на обучение, като поставя интерактивни обекти в реалността. Кое дете няма да е въодушевено като види как динозаврите от учебниците и книжките оживяват, а това може лесно да се възпроизведе с ARCore. Музеите пък могат да добавят AR опит, за да се добави повече информация, отколкото може да се представи в една хартиена брошура.

 

Макар че виртуалната реалност има предимството че може да води хората на места, които никога не могат да достигнат, добавената реалност е добра в това, че ги връща в реалността.

Медицина и промишленост

Възможността за наслагване на информация над обекти или части на обектите е една от най-силните страни на AR. Това би позволило на потребителите, например, да гледат и идентифицират различни части на човешкото тяло или на някоя машина и да получат информация за тях. Макар че това може да е по-забавно с AR шлем, смартфонът също може да бъде полезен информационен инструмент. Някой ден, AR може дори да заеме мястото на скучните ръководства.

Забавление

Разбира се, благодарение на ARCore и ARKit ще се появят много нови игри и стикери. А наскоро стана ясно, че Facebook разработват уникална технология с добавена реалност за комуникация и забавление.

 

Вижте най-добрите Android приложения за добавена реалност