Samsung са водещ източник на иновации в индустрията и също така произвеждат голяма част от хардуера за своите устройства като дисплеи, памет модули, процесори и др. Специалисти на Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) и Samsung R&D Institute Japan (SRJ) сега направиха интересна демонстрация на последните им технологични разработки. Водещ акцент за учените са най-новите иновации в сферата на т.нар. "All-Solid-State-Battery" батерии, които Samsung се надяват да наследят литиево-йонните батерии. Предимството им е по-високата енергийна плътност.

 

Това потенциално гарантира по-голям капацитет и респективно по-дълъг живот на батерията, но също така използването на твърди електролити гарантира по-висока сигурност. От една страна това предотвратява прегряване, което може да доведе до загряване, но от друга литиево-металните аноди крият друг недостатък. Интеграцията им към Solid State Battery (SSB) батериите стимулира растежа на дендритите, което може да доведе до странични ефекти, влияещи на живота и безопасността на батерията, съобщава news.samsung. Компанията е открила как да се справи с тези проблеми.

 

Решението на Samsung е свързано с използването на композитен слой от сребро и въглерод (Аg-C), който функционира като анод. Тестовете в лаборатория показват, че това съединение увеличава капацитета на батерията и гарантира по-голям жизнен цикъл. Настоящият прототип има с 50% по-малки размери от конвенционалните литиево-йонни батерии, тъй като Ag-C слоя, който е използва е с дебелина от едва пет нанометра. Eнергийната плътност е 900Wh/L. Технологията би позволила на електрически автомобил да измине 800 километра и да издържи 1000 цикъла на зареждане.

 

Oще от Digital: 4 технологии, които ще променят начина, по който съхраняваме данни