Звездата при новите приложения през 2020 г. е Clubhouse. За по-малко от година то бързо се превърна в един от популярните избори на много потребители. BusinessInsider разказва повече за Clubhouse, какво представлява и какво трябва да знаем за платформата.

 

Какво е Clubhouse

Накратко, това е приложение, чрез което потребителите могат да създават и да се присъединяват към „стаи“, в които да говорят с други хора. Приложението няма опция за чат с текст нито функции за обмен на снимки и видео. Неговата единствена функция е гласов чат. Потребителите могат да се присъединяват и напускат стаите и съответно разговорите по всяко време.

 

Какво трябва да знаем за Clubhouse

 

Как да се присъединим

Все още не можете. Clubhouse е само с покани. Единствено потребител, който вече има профил в Clubhouse, може да покани хора да се присъединят. Другият вариант е приложението да се изтегли и инсталира, като потребителят се запише в списъка на чакащи, но така няма гаранция, че ще му бъде предложена покана.

Друго условие е, че за момента Clubhouse може да се използва само от потребители с iPhone. Планира се и версия за Android и отварянето на приложението за всички, но това ще се случи по-натам. Засега всеки потребител получава по две покани, като идеята е да се създаде интерес, но и приложението да расте по-бавно, за да може да се развива по-лесно.

 

Как работи

Целта на Clubhouse е да има лесно и удобно място за водене на разговори. Още с отварянето на приложението, потребителят вижда списък със стаи и кои хора участват в тях. Потребителят може да се присъедини към избрана стая или да създаде своя. Темите могат да са най-различни, като може да има и присъединяване след одобрение от модератор, но в повечето случаи всичко е отворено.

Потребителите могат по всяко време да сменят стаите и да търсят различни теми. Има стаи с най-различни участници, включително експерти, инвеститори, журналисти, известни личности и др. Дори Илон Мъск и Марк Зукърбърг са взимали участие в различни разговори.

 

Какво предстои

Големите имена привличат повече внимание към Clubhouse. Вече има оценка от над 1 млрд. долара, както и амбициозни планове за бъдещето. Една от целите е развиване на Clubhouse до статут на една от основните социални мрежи като Facebook и Twitter.

А това вече провокира и дебати как Clubhouse ще се справи с неприличните теми, обидите и тормоза над някои потребители. За целта компанията вече е наела модератори и те ще се намесват при проблеми в стаите. Clubhouse ще се опита да запази и свободата на словото и диалога.

Сред плановете е и въвеждане на абонаменти за различни потребители, от които ще се финансира и самото приложение. Повечето подробности за това обаче все още остават в тайна, тъй като приложението още в зародиш и първо иска да натрупа достатъчно потребители.