Aмериканското правителство продължава с активната политика на санкции срещу китайските компании. Само предни дни ви съобщихме, че САЩ ще забрани TikTok и WeChat, ако не бъдат купени от американски компании до 15 септември. Все пак преговорите между Microsoft и Доналд Тръмп бяха успешни, което предостави на софтуерния гигант повече от 40 дни да финализира евентуална сделка. 

Първоначално се появи информация, че всъщност Microsoft проявяват интерес само към част от бизнеса TikTok и в частност структурите им, които оперират в Северна Америка, Австралия и Нова Зеландия. Toзи вариант е свързан с редица технически препятствия свързани с разделянето на информацията на потребителите в различните региони по цял свят. 

От една страна това е сложен процес, който може да отнеме години за реализация, а от друга може да създаде проблеми свързани със сигурността. Именно заради това компанията промени своята стратегия, тъй като вече Мicrosoft иска да купи целия бизнес на TikTok, включително в Европа и Индия.

 

 

Taзи специфична особеност, която съпътства сделката също така предизвика коментара на съоснователя на компанията. В свое изявление за Wired, Бил Гейтс също изрази недоволство от бизнес модела на ByteDance, които притежават приложението. Според него придобиването на отделни капитали на TikTok е изключително комплицирана и сложна задача, съобщава TheVerge.

Бил Гейтс смята, че да бъдещ водещ фактор в сегмента на социалните мрежи е сериозен ангажимент и дори си позволи да сравни евентуална сделка между Microsoft и ТikTok с чаша, в която има отрова. Aсоциацията е провокирана от неяснотите свързани с евентуално купуване на отделни части от популярното приложение.

Съоснователят на Microsoft също така сподели, че е изненадан от желанието на Доналд Тръмп част от парите за финансиране на сделката да бъдат получени от американското правителство. Бил Гейтс уточни, че при успешен край на сделката неговата компания ще трябва да се изправи с изцяло ново ниво на модериране на съдържанието, което споделят потребителите от TikTok.

 

Oще от Digital: Microsoft може да спечели $200 млрд. от сделката с TikTok след 3 години