Екосистемата от приложения на Apple и Facebook са сред най-популярните софтуерни решения в мобилната индустрия. Стотици милиони потребители ежедневно използват услугите на двете компании, за да бъдат продуктивни, комуникират, забавляват и откриват информация. Ситуацията ескалира преди няколко месеца, когато Facebook обвини Apple в нелоялни бизнес практики.

Конкретният мотив за конфликта са промени в App Store, изискващи разработчиците на софтуер да добавят тагове. с които ни информират какви данни събират за всеки потребител. Таргетирането с реклами е основния източник на приходи за Facebook, които дори твърдят, че промените в iOS 14 вредят на независимите разработчици в App Store.

В края на януари ви съобщихме, че войната между Facebook и Apple за сигурността на личните данни се изостря. От компанията не могат да си позволят да загубят толкова голяма аудитория, колкото предлага iOS. Въпреки негодуванието си и публичните критики Facebook се съгласиха с новите условия на Apple за показване на реклами в iOS 14.

 

 

Темата предизвика доста дискусии и също така доведе до коментар на Уолтър Исаксон, който е създателя на биографията на Стив Джобс. Според него трябва да обръщаме повече внимание на начина, по който технологиите влияят на ежедневието ни. Той смята, че Apple залагат на по-различен бизнес модел, който не е базиран изцяло на рекламни приходи.

Уолтър Исаксон смятат, че това е по-правилния подход към деликатната тема с комуникацията и личните данни на потребителите. За разлика от Facebook не е необходимо Apple да бъдат толкова агресивни в събирането на информация за своите потребители.

Алгоритмите с изкуствен интелект също са плашещ фактор в арсенала на Facebook, който мнозина анализатори предвиждат, че може да излезе извън контрол.

 

Oще от Digital: Facebook имат план да сложат край на успеха на iPhone