Технологиите с добавена реалност са любопитна иновация, която под една или друга форма вече започна да привлича интереса на голяма част от водещите компании. Много анализатори са на мнение, че разработването на подобни приложения могат да променят изцяло начина, по който взаимодействаме с мобилните устройства, особено в сферата на гейминга. През последните 12 месеца тази технология претърпя невероятна еволюция, но според последния доклад на TechnologyReview следващата 2016г. ще бъде най-важната в развитието на добавената реалност. 

 

Още в първите дни на януари по време на CES 2016 над 40 производителя ще демонстрират възможностите на последните си продукти, които я поддържат, което е ръст от 77%, в сравнение с 2015г. Facebook се очаква да стартират продажбите на дългоочакваните очила Oculus Rift през първата половина на следващата година, което важи още за устройства като PlayStation VR на Sony и HTC Vive.  Aнализаторите очакват продажбите на подобни модели да достигнат до 1.2 млн. броя през следващата година, което е много интересно, като се има предвид, че все още дори не сме видели техните финални версии. 

 

Водещите разработчици ще обърнат специално внимание на тази тенденция и ще реализират премиерата на собствени версии с добавена реалност на популярните си игри, сред които личат заглавия на Ubisoft, както и Minecraft. Компании като Nokia и Lytro вече създадоха иновативни камери с компактни размери, които могат да правят 360-градусови панорамни изображения, които също ще видим през 2016г. С течение на времето технологиите с добавена реалност ще намират приложения във все по-разнообразни и интересни продукти и ще е интересно да видим дали те няма да се превърнат в следващата голяма иновация в индустрията.

 

Вижте Google тестват нова версия на Android за джаджи с добавена реалност