Всеки собственик на iPhone или iPad използва Lightning кабел почти всеки ден, за да зарежда устройството си. Но понякога, вместо зареждането да протича нормално, iPhone отказва да се зарежда.

 

Това може да се случи на всеки. След няколко неуспешни опита да решите проблема като включите и изключите кабела, време е да потърсите друго решение. Според Make Use Of има няколко неща, които може да направите, за да диагностицирате проблема и да върнете нещата в нормалния им ред. Ако обаче не успеете, най-добре ще е да занесете устройството си за ремонт.

1. Принудително рестартиране на устройството

Първата стъпка, която трябва да предприемете, ако iOS устройството ви не се зарежда, е да го рестартирате. В зависимост от устройството ви има конкретен начин за рестартиране:

- За iPhone 8/Plus или iPhone X: Натиснете и бързо освободете бутона за увеличаване на звука, след което незабавно направете същото с бутона за намаляване на силата на звука. Накрая, задръжте страничния бутон, докато не видите логото на Apple.

- За  iPhone 7/Plus: Натиснете и задръжте страничния бутон и този за намаляване силата на звука, докато не видите логото на Apple.

- За iPhone 6s и по-стари устройства: Натиснете и задръжте Нome бутона и бутона за заключване, докато се появи логото на Apple.

След като завършите рестартирането, опитайте отново да заредите устройството с Lightning кабела.

2. Използвайте различен Lightning кабел

Уверете се, че зарядното е влязло плътно в електрическия контакт. След това огледайте самият Lightning кабел, USB краят на кабела трябва да бъде плътно поставен в порта на зарядното или на компютъра. Ако iPhone-а ви все още не се зарежда, опитайте да намерите друго зарядно и Lightning кабел. А ако зареждате от USB порта на компютъра си, преминете към друг порт.

 

Ако нямате Lightning кабел на Apple, може да го замените с алтернатива на трета страна. Уверете се, че кабелът има MFI сертификат. Това обозначение се предоставя от Apple и ви уведомява, че кабелът не би трябвало да причинява проблеми при зареждането на устройството ви.

 

Има още една стъпка, която може да направите, ако имате някой от най-новите модели на iPhone, които поддържат безжичното зареждане Qi, като например iPhone X. Ако имате безжично зарядно устройство, опитайте да го използвате, за да заредите вашето устройство. Ако успеете, това може да ви помогне да стесните кръга около главния виновник за проблема ви –Lightning кабела.

3. Почистете Lightning порта на устройството си

Ако все още не можете да зареждате iPhone-а или iPad-а си, огледайте Lightning порта. Потърсете каквито и да било замърсявния вътре в него. Ако видите нещо, време е за почистване. Най-важното е, първо да изключите устройството си. Използвайте клечка за зъби или памучен тампон за да почистите порта. След като вече нищо не се вижда, опитайте отново да заредите своя iPhone или iPad.

4. Актуализирайте iOS

Последната стъпка, е да се опитате да актуализирате iOS до най-новата налична версия. Можете да направите това на iPhone или iPad, като отворите Settings > General > Software Update.

 

Вижте какво да направим, ако iPhone не иска да се включи