Използването на 4G/LTE мрежа е доста приятно заради високата скорост. Именно заради нея лесно си проличава, когато има проблеми с връзката и не всичко е както трябва. AndroidAuthority ни предлага няколко потенциални решения, когато имаме проблеми с 4G/LTE връзката.

 

Включване и изключване на самолетния режим

Понякога най-лесното решение е повече от достатъчно. Включването и изключването на режима за полети на устройството може да помогне. Това става като се плъзне пръст от горната част на дисплея надолу и от падащото меню се избере Airplane Mode (Режим за полети / Самолетен режим).

 

 

В зависимост от устройството режимът може да се намира и в основното меню с настройките > Безжични и клечътни мрежи. След като режимът бъде включен, може да постои няколко секунди и да бъде изключен. Това ще рестартира всички връзки на устройството и често решава проблемите с нестабилността.

 

Рестартиране на устройството

Това е трудното популярно и лесно решение. За целта се натиска и задържа бутонът за включване на телефона и се избира опцията за рестарт. След като телефонът се рестартира, трябва да се изчака малко докато всички връзки бъдат възобновени и може да се провери дали проблемът е решен.

 

Да проверим дали 4G/LTE е разрешено

Телефоните в повечето случаи автоматично избират най-добрата мрежа към дадения момент. Понякога обаче тази настройка се променя заради ъпдейт или приложение. Може да се окаже, че телефонът е с изключена 4G/LTE връзка.

 

 

Това може да се провери от основното меню с настройки > Клетъчни мрежи > Настройки на мрежата > Предпочитан тип мрежа. Трябва да се избере опцията 2G/3G/4G, за да може телефонът автоматично да избира по-бързата мрежа.

 

Да извадим SIM картата

Колкото и добре да са поставени, SIM картите понякога могат да се разместят или да загубят връзка поради различни причини. Затова тя може да се извади от телефона и да се постави обратно в него. Процедурата варира според модела телефон.

 

Да проверим дали използваме правилния слот за SIM картата

Някои телефони със слотове за две SIM карти често поддържат 4G/LTE само на единия модул, не на двата. Обикновено те са означени, но винаги е възможно човек да сбърка и да постави картата на грешното място.

 

Да рестартираме настройките на мрежата

Ако нищо не помага, може да се пробва да се изтрият всички настройки на мрежата. Това става от основното меню с настройки > Резервни копия и архивиране.

 

 

След това се избира опцията „Нулиране на настройките на мрежата“. Това ще изтрие всички настройки, включително за WiFi мрежи, Bluetooth устройства и мобилни мрежи. След това те ще трябва да се въведат ръчно една по една, така че е добре човек първо да им направи резервно копие.

 

Да се свържем с оператора

Ако нищо не помага, може да има проблем с мрежата на самия оператор. Всеки потребител може да попиита представител на телекома за потенциален проблем или съдействие.

 

Да проверим телефона за хардуерни проблеми

Ако проблемите продължават, то може да има хардуерен проблем със самия телефон. Това може да дефектен модем или друга повреда, която трябва да се провери в сервиз. Преди да дадете устройството си за ремонт, копирайте данните от него и възстановете фабричните настройки.

 

Още от Digital: Как да използваме функцията Safe Mode в смартфон с Android