Ако екранът на вашия iPhone е „замръзнал“ и не реагира, когато го докосвате, не губете надежда. Често този проблем лесно се отстранява, смятат от Business Insider.

 

Разбира се, винаги е възможно да има сериозен проблем с вашия iPhone, така че ако изброените по-долу стъпки за отстраняване на неизправности не работят, свържете с поддръжката на Apple.

Стъпка 1. Заредете вашия iPhone

 

 

Възможно е зареждането на телефона ви за кратко време да го „съживи“. За най-добри резултати включете телефона си директно в контакт на стената. Не го зареждайте безжично и не го включвайте в USB порта на компютъра. Оставете го да се зареди поне 30 минути и след това опитайте да го използвате отново.

Стъпка 2. Рестартирайте вашия iPhone

Ако вашият iPhone все още не реагира, опитайте да го рестартирате, като натиснете подходящите бутони за вашия модел iPhone. Може да се наложи да направите принудително рестартиране на iPhone-а си.

 

 

Принудително рестартиране на  iPhone X, iPhone 8 или iPhone 8 Plus:

- Натиснете и отпуснете бутона за увеличаване на силата на звука.

- Натиснете и отпуснете бутона за намаляване на силата на звука.

- Докоснете и задръжте страничния бутон.

- Когато се появи логото на Apple, отпуснете бутона.

 

Принудително рестартиране на iPhone 7и iPhone 7 Plus:

- Натиснете и задръжте бутона за намаляване на звука и бутона за спящ/активен режим.

- Когато се появи логото на Apple, отпуснете двата бутона.

 

Принудително рестартиране на iPhone 6, 6 Plus, iPhone 6s, 6s Plus, iPhone SE, iPhone 5s:

- Натиснете и задръжте бутона за спящ/активен режим и бутона Home.

- Когато се появи логото на Apple, отпуснете двата бутона.

 

Както рестартирането, така и принудителното рестартиране няма да изтрие никакви приложения или данни, така че това е безопасно да се направи дори ако не сте архивирали скоро данните си.

 

Стъпка 3. Отстранете неизправностите на вашия iPhone, ако „замръзне“ при рестартирането

Ако вашият iPhone се рестартира успешно, но не може да подмине логото на Apple, тогава трябва да свържете iPhone-а си към компютър с инсталиран iTunes и да опитате някои допълнителни стъпки за отстраняване на проблеми. За целта направете следното:

 

1. Стартирайте iTunes на компютъра.

 

2. Поставете вашия iPhone в режим на възстановяване. Процесът ще зависи от това кой модел iPhone притежавате.

 

Ако имате iPhone 8 или по-нова версия на телефона, натиснете и задръжте бутона за захранване и един от бутоните за сила на звука, докато не видите опцията да изключите вашия iPhone. Плъзнете плъзгача, за да го изключите. Докато държите бутона за захранването на iPhone-а си, свържете iPhone към компютъра с USB кабел. Продължете да държите бутона за захранването, докато не видите екрана за режим на възстановяване.

 

Ако имате iPhone 7 или iPhone 7 Plus, натиснете и задръжте бутона за захранването, докато не видите опцията да изключите вашия iPhone. Плъзнете плъзгача, за да го изключите. Докато държите бутона за намаляване на силата на звука на iPhone, свържете iPhone към компютъра с USB кабел. Продължете да държите бутона за намаляване на силата на звука, докато не видите екрана за режим на възстановяване.

 

Ако имате iPhone 6s или по-стара версия на телефона, натиснете и задръжте бутона за захранването, докато не видите опцията да изключите вашия iPhone. Плъзнете плъзгача, за да изключите телефона си. Докато държите бутона Home, свържете телефона си с компютъра с USB кабел. Продължете да държите бутона „Home“, докато не видите екрана за режим на възстановяване.

 

3. Когато видите опцията за възстановяване или актуализиране на вашия iPhone на вашия компютър, кликнете върху "Update." iTunes ще актуализира телефона, без да изтрива вашите приложения и данни.

 

 

Вижте как да решим най-често срещаните проблеми с всички модели iPhone