Инфотейнмънт системата е сърцето на всяка нова кола. Но както всеки друг аспект на автомобила, всеки производител налага свои правила за това как трябва да работи даден елемент. Така, че е нормално да си зададем въпроса „Кой производител на автомобили има най-добрата инфотейнмънт система?“.

 

Преди да преминем към информацията на Digital Trends, добре е да поясним за тези, които не са информирани по темата, какво точно означава инфотейнмънт. Това е изкуствено съставен термин, който е образуван от английските думи “information” и “entertainment”. С този термин се обозначава стила на поднасяне на сериозна информация под формата на развлечение.

 

Инфотейнмънтът все още представлява сравнително нова сфера за производителите на автомобили, а според изискванията за шофиране правенето на нещо друго, освен гледането на пътя, може да бъде сериозен проблем, без значение колко е иновативен интерфейсът на системата за информиране. За всеки шофьор е важно да не изпуска от очи пътя и ръцете му винаги да са на волана и автомобилните компании трябва да се съобразяват с този приоритет.

Audi MMI

Както всичко останало в автомобилите на Audi, и MMI системата е добре проектирана. Тя разполага с ротационен контролер и тъчпад, който разпознава писане с ръка. Но това, с което наистина впечатлява MMI, е дисплеят „Virtual Cockpit“. Той замества инструменталния панел, който може да показва всичко от цифров скоростомер до сателитни изображения на Google Maps. Apple CarPlay и Android Auto са на разположение на повечето нови модели на Audi.

 

BMW iDrive

BMW беше един от първите производители на автомобили, който пусна инфотейнмънт система, а системата iDrive остава една от най-добрите. Тя използва въртящ се контролер, за да помогне на водача да навигира в различните менюта и подменюта, което е малко по-лесно, отколкото непрекъснатото докосване на сензорния екран. Повечето модели на BMW предлагат Apple CarPlay и Android Auto, а някои дори предлагат жестов контрол.

 

Ford Sync 3

Що се отнася до инфотейнмънт системите, Ford заслужава награда. Неговите стари MyFord Touch системи бяха легендарно лоши, но сегашната система Sync 3 се справи с техните недостатъци. Тя разполага с чувствителни сензорни екрани, интуитивни менюта и система за гласова команда, която позволява на потребителя да говори по-естествено. Основавайки се на тази солидна основа, Ford добавя Apple CarPlay и Android Auto, Wi-Fi точки и уменията на Amazon Alexa за определени автомобили.

 

Hyundai BlueLink

Инфотейнмънт системата на Hyundai не е най-сложната, но предлага основното. BlueLink разполага с бързи процесори, разумно оформление на менюто и приличен брой резервни аналогови контроли. По-големите налични сензори предлагат добра разделителна способност, въпреки че по-малките екрани, които са стандартни в повечето Hyundai автомобили, не впечатляват толкова много. Apple CarPlay и Android Auto са на разположение, а Hyundai предлага и Amazon Alexa.

 

Kia UVO3

Последната UVO3 система на автомобилите Kia постига добър баланс между сензорния екран и аналоговия контрол, което улеснява ползвателите на всяко ниво. Apple CarPlay и Android Auto са на разположение, както и Amazon Alexa за хибрида Kia Niro.

 

Mercedes-Benz COMAND

Mercedes предпочитат да се дистанцират от сензорния екран. COMAND  е контролер, който включва тъчпад, въртящ се бутон и бутони за основни функции. Компанията също така представи сензори вградени във волана на седана си от E-класа. Тези устройства са добра алтернатива на сензорните екрани.

 

Volvo Sensus

Най-новото поколение на инфотейнмънт системата на Volvo използва сензорен екран, който е също толкова отзивчив, колкото устройствата, които имитират неговата форма. Той разполага с ясни графики и се интегрира добре с таблата за управление на моделите на Volvo, които видяхме наскоро. Volvo е един от първите компании които включиха Apple CarPlay и Android Auto и добавя нови вградени Wi-Fi точки към новите си автомобили.

 

 

Chevrolet MyLink

MyLink разполага с големи и лесни за четене икони и текст и приличен брой аналогови контроли. Същата настройка се използва в системите IntelliLink от колегите на марките General Motors Buick и GMC. Apple CarPlay и Android Auto са налични във всичките три марки, като практически всички GM автомобили се предлагат стандартно с вградена WiFi точка, която може да поддържа до седем устройства.

 

Chrysler Uconnect

Uconnect на Chrysler е една от най-добрите системи, предлагани в не-луксозни автомобили. Uconnect впечатлява с лесна за четене графика, логически гласови контроли, чувствителен сензорен екран и наличните Apple CarPlay и Android Auto. Но Chrysler също изпъква при намирането на специфични за модела характеристики, като приложението Performance Pages в Dodge колите с голяма мощност или възможността за интегриране на система за забавление на задните седалки в минивана Chrysler Pacifica.

 

 

Вижте 10 технологии, които е добре да имат бъдещите автомобили