Ние всички разчитаме на имейл услугите. В електронната поща на служителите в големите корпорации всеки ден влизат и излизат огромно количество имейли. И въпреки че има много нови комуникационни технологии, имейл услугата все още е най-важното средство за обмяна на информация в съвременния бизнес.

 

Според Life Hacker обаче повечето потребители трябва да подобрят уменията си за работа с имейл услугите. Ето защо от медията обръщат вниманието ни към тези 8 грешки, които допускаме при работа с имейл услугите.

1. Изпращаме имейл на грешен човек

На всички ни се е случвало да изпратим имейл на погрешен човек. След това обаче, никой не се чувства комфортно при мисълта за нелепата грешка. Някои може и да не осъзнават колко голям е този проблем, но според скорошно проучване се оказва, че 32 % от анкетираните споделят, че им се е случвало да изпратят имейл на грешен получател. За щастие има начини да върнем вече изпратен имейл.

2. Проверяваме твърде често пощенската си кутия

Повечето от нас трудно устояват на изкушението да проверят пощенската си кутия вечер когато е приключил работния ден, или когато сме на почивка, или през празничните дни. Не са малко и тези, които в работно време често проверяват за нов имейл, а това определено пречи на продуктивността ни.

3. Отговаряте на спамърите

Когато отговаряте на спамър с молба да спре да ви изпраща имейли, вие допускате две големи грешки. Първо с този отговор, вашият имейл доставчик ще мисли, че подателят на този имейл е легитимен и занапред няма да спира новите имейли от него. Второ – просто информирате спамъра, че този имейл се ползва. Запомнете, не бива да взаимодействате със спам съобщения.

4. Не архивираме важните имейли

Ние сме склонни да си мислим за нашите цифрови пощенски кутии, като за бездънна торба където се съхраняват всички наши имейли и когато някой ни потрябва може да го намерим. Но това не е точно така. Какво ще направите ако мистериозно бъдат изтрити вашите имейли? Или Gmail не работи по някаква причина точно когато ви трябва определен важен имейл? За да нямате проблеми, архивирайте всички важни имейли.

5. Отваряме прикачени файлове

Друг прост съвет, който хората все още пренебрегват е да не отварят прикачени файлове от имейл изпратени от податели които не познават. Дори и имейлът да ви изглежда безобиден, прикаченото съдържание може да са файлове, които незабавно отварят врата и пускат вируси в компютъра ви. Така че внимавайте, преди да кликнете!

6.  Даваме паролите си за достъп

Съществува още едно просто правило, към което трябва да се придържате и то е никога да не давате паролата си на колега, близък или приятел.  

7. Изпращаме лична информация по имейл

Законните компании не искат поверителна информация по имейл. Така че ако получите имейл, който ви иска лична или поверителна информация, изтрийте го веднага и информирайте компанията, която уж ви е изпратила този имейл.

8. Правим грешки, когато пишем темата на имейл

Независимо дали кандидатстваме за работа или общуваме с колеги, темата на нашия имейл е един от най-добрите инструменти, които имаме за да грабнем вниманието на получателя. Вашите колеги и фирмите, които набират персонал обикновено получават много имейли всеки ден и ако темата не е достатъчно добра, те могат да прескочат съобщението ви. За да не се случва това с ваш имейл може да последвате съветите в статията: Какви грешки правим, когато пишем темата на имейл.

 

Вижте три начина, по които може да изпратите анонимен имейл