Световната икономика продължава да търпи невероятни загуби заради неочакваната стагнация провокирана от коронавируса. Финансовите пазари вече регистрираха огромни загуби и едва ли има социална или икономическа сфера, която да не е засегната. С оглед актуалната информация изглежда почти невъзможно свободното пътуване на потребителите в следващите седмици и дори месеци. Всичко това няма как да не се отрази на туристическата индустрия, както и на световен лидер в отдаването на места за спане под наем като Airbnb. Teхният бизнес също страда много от COVID-19.

 

Компанията официално е намалила своята оценка за пазарната си капитализация, която вече е $26 млрд. Това представляват със 16% спад от нормалната стойност на компанията от $31 млрд. и загуба от порядъка на $5 млрд. Служителите на Airbnb вече са били информирани за влошената икономическа ситуация от главния изпълнителен директор, Браян Чески. С оглед настоящото положение няма да бъде изненадващо, ако бизнеса на компанията продължава да генерира загуби заради световната пандемия от коронавирус. Все пак е доста трудно да се правят реални оценки за следващите месеци.

 

 

Още в началото на годината Аirbnb се оплакаха за сериозен спад в резервациите на територията на Китай, като тези в Пекин са с 96% по-малко в периода между януари и март. Сега след като епидемията се пренесе на европейския континент подобно развитие ни очаква и сред държавите от ЕС. Първоначалните прогнози преди пика на кризата показват, че поне 40-50% по-малко хора резервират нощувки в Airbnb. Колкото по-дълго продължи кризата, толкова по-сериозни ще бъдат финансовите загуби за компанията в глобален мащаб, съобщава BusinessInsider.

 

Почти сигурно тези процеси ще се отразят на желанието на Airbnb да станат публична компания. Излизането на борсата бе планирано за по-късен етап от годината. Кризата с коронавируса, обаче повдигна сериозни опасения сред инвеститорите за възможността Airbnb да генерират печалба през 2020г. Финансовата ситуация около компанията бе комплицирана още в края на миналата година. Припомняме ви, че през първите девет месеца на 2019г. бяха отчетени загуби от $322 млн., спрямо реализираната печалба от $200 млн. за същия период само година по-рано.

 

Още от Digital: Как да намалим риска от заразяване с коронавирус по време на пътуване със самолет