Apple вече разпространяват дългоочаквания ъпдейт към iOS 14.5 за съвместимите устройства по цял свят. Актуализацията предлага разнообразни подобрения, включително нови емоджита, повече Siri опции и поддръжка за AirTags. Най-голям интерес предизвика интеграцията на App Tracking Transparency.

Тази функционалност е създадена с идеята да предостави по-голям контрол над личните данни, които споделят потребителите. Както името подсказва App Tracking Transparency разкрива каква информация събират мобилните приложения. Всеки собственик на iPhone освен това ще може да прецени дали да се съгласи и да предостави достъп до съответните разрешения.

Oпцията ще се хареса на много потребители, но вече предизвика сериозни негативни коментари сред водещи разработчици. Едва ли е изненадващо, че Google и Facebook са най-засегнати, тъй като генерират приходи именно от личната информация, която споделяме. App Tracking Transparency. e подходящ начин да разберете и какво количество данни се изискват от приложенията за iPhone.

Функцията създава сериозни затруднения за традиционните методи за таргетиране на реклами.

 

 

Facebook дори стартираха маркетингови кампании в подкрепа на малките разработчици и бизнеси, които според тях ще усетят в най-голяма степен промените в iOS 14.5. Въпреки това Apple вече позволиха на своите потребители да се възползват от предимствата на новата функционалност.

Според информация на Flurry Analytics опасенията на Facebook са напълно основателни, тъй като едва 4% от потребителите в САЩ са се съгласили да предоставят достъп до т.нар. "Identifier for Advertisers" (IDFA) таг. Това означава, че 96% от тях не са съгласни да споделят данни с компанията.

Изчисленията са на базата на 2.5 млн. активации дневно. Ако се добавят и резултатите от другите страни се оказва че 11% от потребителите са съгласни да бъдат следени, както досега. Само 4% от потребителите имат деактивирана опцията "Allow Apps to Request to Track".

Автоматичното спиране на функцията ограничава достъпа до IDFA и изключва съобщенията, с които приложенията изискват разрешение за проследяване.

 

Oще от Digital: Войната между Facebook и Apple за сигурността на личните данни се изостря