TikTok се утвърди като социален феномен, който всеки ден привлича вниманието на стотици милиони потребители. В някои страни платформата на ByteDance е по-популярна дори от Facebook, което е категорично доказателство за успеха на приложението. Не е изненадващо, че ТikTok се използва предимно от най-младата аудитория. Въпреки това приложението TikTok вече е изтеглено над 1.5 млрд. пъти.

Дори да не използвате заглавието вероятно сте виждали клипове в други онлайн услуги като Twitter, 9GAG и Facebook с характерното лого на TikTok. Eкспертите имат всички основания да очакват този тренд да се запази и за в бъдеще TikTok да се превърне в още по-важна част от ежедневието за много хора.  

Популярността на мобилните приложения за забавление е причината най-известните личности през последната година да бъдат хора с акаунти в социалните мрежи, които имат десетки милиони последователи. В крайна сметка е необходимо единствено да имате смартфон и някоя креативна идея, за да направите видео и да го публикувате онлайн с надеждата да се харесате на по-голяма аудитория. 

Желанието на потребителите да събират повече последователи и харесвания в TikTok, обаче може да има и съвсем различни измерения за социалния и емоционалния им живот. Една от спецификите на TikTok е, че за разлика от конкурентни предложения се опитва да предизвиква интереса основно на тийнейджърите.

 

 

Така например най-популярният профил в TikTоk е на Чарли Д'Амелио, която преди дни навърши 16-годишна възраст. Предходният лидер в в класацията за най-популярни профили в приложението е на Лорън Грей, който в момента е на 18-годишна възраст. 

Скритата страна на популярността в мобилното приложение, обаче може да създаде доста неочаквани проблеми за младите инфлуенсъри. Психолози твърдят, че знаменитостите в TikTok e много по-вероятно да развият проблеми при изграждане на своята идентичност, спрямо предходните поколения.

Самият факт, че съдържанието, което създават непрекъснато се следи от милиони хора по цял свят ги прави още по-обсебени от собствената си дигитална самоличност, съобщава BusinessInsider. Това например ги кара по-често да отключват смартфоните и да проверяват своите профили в търсене на одобрение за своите идеи, клипове и мултимедия. 

Тийнейджърите често проявяват склонност да се пристрастяват към "славата" и милиони инфлуенсъри всеки ден се опитват да провокират внимание в интернет. Ситуацията ще се промени драстично в деня, когато не са в състояние да поддържат същите темпове и това доведе до огромно разочарования за тях. 

Постоянният допир с аудитория от последователи, които не познават лично и стремежа да се справят добре ги поставя все повече в ситуация да изпитват реална заплаха да не бъдат забелязани в онлайн пространството. 

 

 

Още от Digital: TikTok въвежда строги ограничения за брандовете, които използват музика във видеоклиповете си