Представете си свят, в който търсачките проактивно показват препоръчани статии, хора и фирми на своите потребители, и всички тези препоръки са изключително полезни и актуални. Това може да се постигне чрез използването на контекст за откритие, и е бъдещето на Интернета.

 

За съжаление днешните търсачки не могат да четат мисли и дори не за близко до това. Едва когато потребителят започва да въвежда информацията която иска да потърси, тръсачката започва да "мисли".

 

Но как щяха да изглеждат нещата, ако търсачките можеха да мислят още преди потребителите? Какво щеше да стане, ако търсачките можеха да вземат предвид историята на браузъра ни, събитията в календара ни, личните ни връзки и т.н. Търсачките щяха да могат да ни дават персонализирани препоръки преди още да сме започнали да търсим. За щастие, нещата започват да се променят към по-добро.

 

Намирането на правилните данни е само първата стъпка. Създаването на логически връзки и събирането на правилна информация е това което ще подобри интелигентността на търсачките. Данните сами по себе си са безмислени. Тяхната истинска стойност е във връзките и информацията която извичаме от тях, а наличните платформи в момента просто не вършат тази работа достатъчно добре. В бъдеще, мрежите ще имат способността да реагират на контекста на данните, а не само на самите данни, като контекстът ще се определя от комбинация от четири слоя:

Устройствен слой: където устройствата комуникират помежду си

Индивидуален слой: информация за история на сърфирането, местоположението и онлайн регистри

Социален слой: свързва хората из различните социални платформи

Слой на околната среда: информация за моментното състояние, като например времето, околните улици и фирми и т.н.

 

По този начин когато двама различни човека потръсят едно и също нещо, ще получават различни и пресонализирани резултати. Освен това, търсачките ще могат да предлагат важна информация на своите потребители, която дори те не са знаели, че би им била полезна.

 

Цели се също така и да може информацията от профилите в Google, Facebook, Twitter и т.н., да може да бъде събирана на едно място за получаване на по-реална представа за потребителите.